طرح پرورش ماهی در قفس توسعه می یابد

چهار‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
طرح پرورش ماهی در قفس توسعه می یابد

رئیس موسسه تحقیقاتی علوم شیلات کشور گفت: با رویکرد اقتصاد مقاومتی طرح پرورش ماهی در قفس در برنامه ششم توسعه می یابد

محمد پور کاظمی چهارشنبه در جریان بازدید از مزرعه ماهیان سردآبی روستای سارالان ارومیه با بیان اینکه با استفاده از این طرح می توان میزان تولید سالانه را افزایش داد افزود: ظرفیت سالانه تولید این مزرعه ۳۰میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا است که با به کارگیری روشهای جدید تحقیقاتی و مکانیزاسیون این میزان تولید به ۵۰ تن درسال افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در حال استفاده از تجربه های سایر کشورها هستیم تا ترویج و بومی سازی در راستای پایداری تولید در بخش آبزیان نهادینه شود عنوان کرد: تحقیقات در راستای علمی کردن فرآیند تولید و اقتصادی کردن آن نقش بسزایی دارد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات ایران کشور اهداف مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران را انجام تحقیقات علمی کاربردی پیرامون موضوعات مرتبط با آبزیان و محیط زیست آنان جهت حفاظت و بازسازی ذخایر و بهره برداری پایدار از منابع زنده موجود در آبهای داخلی عنوان کرد.

کاظمی یاد آور شد: محققان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی با دقت در انتخاب منطقه مورد نظر، آموزش های کامل را به آنها ارائه و تکنیک های جدید را معرفی می کنند تا پرورش دهندگان به خودکفایی در تولید برسند.

در ادامه سفر یکروزه رییس موسسه تحقیقات علوم شیلات ایران و هیئت همراه از مزرعه تکثیر بچه ماهی و تخم چشم زده ماهیان سردابی واقع در روستای رشکند نیز بازدید کردندو در جریان مشکلات این واحد تولیدی از نزدیک قرار گرفتند.

این مزرعه دارای ظرفیت تولید سالانه دو میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان و ۲۰ میلیون قطعه تخم چشم زده تولید داخلی است که جزو ۴ مرکز تکثیر و پرورش بچه ماهی و تخم چشم زده در استان است.

بازدید از مزرعه پرورش ماهی در قفس سد حسنلوی شهرستان نقده نیز جزو دیگر برنامه های سفر یکروزه رییس موسسه تحقیقات علوم شیلات ایران و هیئت همراه به استان آذربایجان غربی بود

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید