سالانه 567 تن آبزی از آذربایجان غربی صادر می شود

چهار‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
سالانه 567 تن آبزی از آذربایجان غربی صادر می شود

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: سالانه 567 تن ماهی قزل آلا، کپور و شاه میگو از این استان به خارج از کشور صادر می شود.

معصوم فصیح روز چهارشنبه افزود: از میزان صادرات آبزیان در استان که اغلب به عراق و کشورهای اروپایی ارسال می شود، 67 تن شاه میگوی دراز آب شیرین و 500 تن قزل آلا و کپور ماهی است.
وی گفت: پیش بینی صادرات شاه میگو در سال جاری نیز 67 تن بوده و پروانه صید هم صادر شده است.

فصیح با اشاره به فعال بودن 528 واحد آبزی پروری در آذربایجان غربی بیان کرد: مهمترین چالش بخش آبزی پروری استان بحث آب و کمبود منابع مالی کم بهره است.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اضافه کرد: هم اکنون پرورش ماهی در قفس و بهره برداری بهینه از منابع آبی پشت سدها در استان انجام می شود.
وی بیان کرد: در صددیم تا در برنامه ششم توسعه با این روش 400 تن انواع آبزیان تولید شود.
فصیح با اشاره به هدفگذاری تولید سالانه 100 تن ماهی در قفس در استان گفت: از نظر غنای منابع آبی پشت سدها، ظرفیت خوبی در استان برای پرورش ماهی در قفس وجود دارد.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اظهار کرد: در دریاچه پشت سد شهید قنبری ماکو از سال 91 پرورش ماهی در قفس انجام می شود و در این زمینه تا کنون 200 تن ماهی قزل آلا تولید شده است.
وی افزود: در این محل به علت وجود منابع غذایی در آب، غذادهی کاهش می یابد و نیز در مصرف آب نیز صرفه جویی می شود.
فصیح با اشاره به اهمیت افزایش راندمان آب گفت: با همکاری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی، روش های استفاده بهینه از آب در مزارع هم اکنون در حال بررسی است.
وی ادامه داد: از محل منابع احیای دریاچه ارومیه در استان با همکاری بخش خصوصی 60 مرزعه پرورش ماهی در استان مکانیزه می شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان یکی از استان های غیر ساحلی موفق و برتر در تولید آبزیان با تولید سالانه افزون بر 17 هزار تن انواع آبزیان با 528 مزرعه، استخر و منابع آبزی پروری است.
ماهیان و آبزیان این استان علاوه بر تامین نیاز داخل استان، به سایر استانها و کشورها نیز صادر می شود

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید