پیش‌بینی تولید 5300 تن ماهی در همدان

چهار‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
پیش‌بینی تولید 5300 تن ماهی در همدان

مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تولید 5300 تن ماهی در سال 95 هدفگذاری شده است، گفت: امسال 4 میلیون و 100 هزار بچه ماهی قزل‌آلا در 114 واحد پرورش ماهی سردآبی رهاسازی شده است

علی دولو با بیان اینکه در سال‌جاری 25 میلیون تخم چشم‌زده قزل‌آلا وارد استان همدان شده است، اظهار کرد: در حال حاضر 711 واحد پرورش ماهی خوراکی در استان وجود دارد و مجوز احداث 5 واحد پرورش ماهی دیگر در استان صادر شده است که با ورود این تعداد به چرخه تولید، حدود 300 تن به ظرفیت تولید استان اضافه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه 51 هزار بچه ماهی کپور در استخرهای ذخیره آب استان به صورت مشارکتی رهاسازی شده است، تصریح کرد: 200 هزار قطعه بچه ماهی کپور در 100 باب استخر ذخیره آب و 8 مزرعه گرمابی استان همدان رهاسازی شد.

دولو خاطرنشان کرد: در سال گذشته 4026 تن ماهی در استان همدان تولید شده که در بخش ماهیان زینتی نیز 3 میلیون و 820 هزار ماهی تولید شده است.

وجود 44 واحد پرورش ماهی زینتی در همدان

مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه 44 واحد پرورش ماهی زینتی در استان وجود دارد، عنوان کرد: تولید 4 میلیون ماهی زینتی در سال 95 هدفگذاری شده که بیش از 2.5 میلیون در 6 ماهه ابتدای امسال تولید شده است.

وی با بیان اینکه در مقطعی پرورش ماهیان خاویاری در استان صورت گرفت، افزود: در مقطعی پرورش ماهیان خاویاری به صورت ترویجی وارد مزارع کردیم که بازده خوبی داشت اما با توجه به اینکه تأمین بچه ماهی با نظارت شیلات صورت می‌گیرد باید مجوز مزرعه پرورش ماهی ارائه شود تا بتوان بچه ماهی را تأمین کرد.

همدان ظرفیت تولید و پرورش ماهیان خاویاری دارد

دولو با تأکید بر اینکه استان همدان ظرفیت تولید و پرورش ماهیان خاویاری دارد، گفت: شیلات استان همدان آمادگی دارد مجوز مزرعه‌ای برای پرورش ماهیان خاویاری را صادر کند.

وی اظهار کرد: ماهی خاویاری دوره بازدهی طولانی دارد به طوریکه پس از 3 سال نخستین برداشت آن صورت می‌گیرد اما پس از نخستین برداشت هرسال می‌توان برداشت کرد و سازمان جهادکشاورزی آمادگی دارد آموزش‌های لازم را به متقاضیان بدهد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید