لنگرود ظرفیت پرورش ۲۴ تُن ماهی در قفس را دارد

چهار‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
لنگرود ظرفیت پرورش ۲۴ تُن ماهی در قفس را دارد

رئیس اداره شیلات لنگرود با اشاره به اجرای چهار طرح پرورش ماهی در قفس در این شهرستان گفت: با توجه به اجرایی شدن این چهار طرح، لنگرود ظرفیت پرورش ۲۴ تن ماهی در قفس را دارد

ابوالقاسم حسن دوست با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس به صورت پایلوت در استان گیلان، اظهار کرد: این طرح از سال ۹۱ آغاز و از سال گذشته به صورت عملی در استان اجرا شد.

وی به عملکرد مطلوب بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و افزود: در شهرستان لنگرود نیز مطالعات و اقدامات اولیه برای اجرای این طرح صورت گرفته است.

رئیس اداره شیلات لنگرود با اشاره به ارائه درخواست شش متقاضی برای اجرای این طرح در شهرستان، گفت: بعد از بررسی و بازدیدهای میدانی انجام شده در خصوص سرمایه و امکانات تقاضای چهار نفر پذیرفته شد.

وی با بیان اینکه درخواست های ارائه شده در حوزه مناطق چاف و چمخاله لنگرود است، خاطرنشان کرد: ظرفیت تولیدی پرورش ماهی در قفس برای این چهار متقاضی ۲۴ هزار تن است.

حسن دوست با اشاره به اینکه ظرفیت پیش بینی شده بعد از اجرای طرح ها قابلیت توسعه و افزایش دارد، افزود: در کل استان گیلان نیز ۸۰ سرمایه گذار برای اجرای این طرح متقاضی بودند که بعد از بررسی ها ۶۰ درصد متقاضیان واجد شرایط اجرای طرح پرورش ماهی در قفس شناخته شدند.

وی میزان اشتغال زایی به ازای هر ۲۰ تُن را یک نفر به صورت مستقیم و سه نفر غیرمستقیم عنوان و اظهار کرد: تولید کننده باید بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه جهت تهیه قفس و تجهیزات، خرید بچه ماهی، غذا، حمل و نقل و نیروی انسانی به ازای تولید ۵۰۰ تُن هزینه کند.

رئیس اداره شیلات لنگرود با اشاره به اینکه به ازای هر ۵۰۰ تُن بیش از یک هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین جهت تأسیسات پشتیبانی نیاز است، تصریح کرد: ظرفیت قفس‌های دریایی می‌تواند بین ۳۰ تا ۲۰۰ تن طراحی و در عمق ۳۰ تا ۵۰ مترمربعی در فاصله ۸ تا ۱۰ کیلومتری از ساحل جانمایی و نصب شود

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید