برگزاری نشست معرفی ظرفیت های شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری هرمزگان در حوزه شیلات برگزار شد

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
برگزاری نشست معرفی ظرفیت های شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری هرمزگان در حوزه شیلات برگزار شد

نشست معرفی ظرفیت های شرکت های دانش بنیان هرمزگان در حوزه شیلات برای کمک به توسعه مشاغل دریایی برگزار شد.

دکتر علیرضا نصیری معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری هرمزگان در این نشست مشترک که با حضور مدیران واحدهای فناور پارک علم و فناوری و معاونان اداره کل شیلات هرمزگان برگزار شد گفت: هدف اصلی ما فراهم آوری تجاری سازی برای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور است و این نیازمند کمک همه مجموعه هاست.

وی افزود: هرمزگان از ظرفیت بالایی برخوردار است که یکی از این ظرفیت ها حوزه شیلاتی است که شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری با توجه به نیازهای استان به آن ورود کرده اند.

معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری هرمزگان تصریح کرد: بسیاری از ایده هایی که توسط این واحدها در حال تجاری شدن هستند نیازهای روز استان است که با بکار گیری آنها علاوه بر اینکه از شرکت های دانش بنیان که در حال حاضر مورد تاکید دولتمردان است توسعه می یابد می تواند با کمترین هزینه بیشترین بهره وری را برای مجموعه های استان بخصوص حوزه شیلات داشته باشد.
دکترنصیری به دو موضوع اقتصاد مقاومتی و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این دو موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است که دولت تدبیر و امید هم تمام توان خود را برای تحقق آن به کار گرفته است.
وی افزود: پارک علم و فناوری هرمزگان بنا به وظیفه و ظرفیت هایی که داشت این دو محور مهم در دستور خود قرار داد و پیش قدم شد که خوشبختانه یکی از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان معرفی شده توسط یکی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری اجرایی می شود.
معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری هرمزگان ابراز امیدواری کرد، با همکاری هایی که از سوی شیلات هرمزگان صورت می گیرد بتوان زمینه را برای توسعه شرکت های دانش بنیان فراهم آورد.
در این نشست همچنین معاون برنامه ریزی، معاون صید و صیادی و معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان حضور داشتند و از اعلام آمادگی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر دادند.
مسعود بارانی معاون صید و صیادی اداره کل شیلات هرمزگان در این نشست با ابراز خرسندی از توجه شرکت های دانش بنیان به ظرفیت های شیلاتی افزود: بسیاری از این طرح ها در بخش صیادی و فروش به ما کمک فراوانی خواهد کرد.
علی کریمی معاون آبزی پروری اداره کل شیلات نیز گفت: ما نیازهای متعددی در حوزه آبزی پروری داریم که می توانیم از فناوران بخواهیم در این زمینه فعالیت کرده و زمینه رشد را فراهم آورند.
عبدالکریم ستوده معاون برنامه ریزی اداره کل شیلات هرمزگان نیز گفت: خوشبختانه شاهد ظرفیت های زیادی در هرمزگان هستیم که در این روز توانمندی های جدید معرفی شد.

گفتنی است در این نشست همچنین هر یک از واحدهای فناور به بیان ظرفیت های خود پرداختند که مورد استقبال مسئولان شیلات قرار گرفت

منبع : روابط عمومی وزارت علوم

دیدگاه خود را بیان کنید