برگزاری مانور مشترک پاکسازی تالاب بین المللی انزلی

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۷ بازدید
برگزاری مانور مشترک پاکسازی تالاب بین المللی انزلی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت از محیط زیست گیلان از برگزاری مانور مشترک مقابله با صید ، شکار، ساخت و ساز ، تالاب خواری و تصرفات غیرمجاز با مشارکت دریابانی و نیروی انتظامی خبرداد.

ساسان اکبری پور بعداز ظهر شنبه در حاشیه برگزاری این مانور مشترک اظهار کرد: این مانور مشترک به مناسبت روز ملی دریای کاسپین و با مشارکت دریابانی و نیروی انتظامی در سطح حوزه تالاب انزلی و سواحل گیلان و همچنین رودخانه هایی واریزی به تالاب انجام شد.
وی افزود: هدف از برگزاری این مانور، پاکسازی مناطق تحت مدیریتی محیط زیست از سازه های غیرمجاز، جلوگیری از هرگونه تخریب محیط زیست، مقابله با صید غیر مجاز و ایجاد امنیت نسبی در تالاب بین المللی انزلی و سواحل گیلان خصوصا رودخانه های در حوزه سرریز تالاب انزلی است.

اکبری پور یادآور شد:در همین راستا روز گذشته نیز 2 هکتار از تصرفات غیرمجاز سودجویان در حوزه تالاب انزلی رفع تصرف شد و سه دستگاه لودر نیز توقیف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا عصر پنجشنبه بخش بزرگی از نیزار های تالاب بین المللی انزلی دچار حریق شد که پس از 14 ساعت سوختن ، ساعت 8 صبح جمعه خاموش شد.
تالاب زیبای انزلی با حدود 193 کیلومتر مربع وسعت از مهمترین زیستگاه های پرندگان و آبزیان در جنوب دریای خزر است و بعنوان مهارگر سیلاب ها، مطبوع کننده هوا، پناهگاه پرندگان و آبزیان ، رویشگاه لاله ها و نیلوفرهای آبی ، پالایش دهنده آلاینده ها ، تامین کننده آب کشاورزی مزارع پیرامون و تفرجگاه انسان ها محسوب می شود . این تالاب ارزشمند از مدت ها پیش به دلیل حجم بالای رسوبات ، فاضلاب های صنعتی و شهری ، پسماندها و سموم کشاورزی در معرض آسیب شدید قرار دارد و آتش سوزی های اخیر نیز زخم های کاری دیگری را بر پیکره آن وارد کرده است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید