پرورش زالوی طبی در همدان

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۰ بازدید
پرورش زالوی طبی در همدان

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان از پرورش زالوی طبی در همدان خبر داد و گفت: 2 پروانه تأسیس پرورش زالوی طبی با ظرفیت 500 هزار قطعه صادر شده است.

علی دولو با بیان اینکه پرورش زالوی طبی یکی از طرح‌های بسیار خوبی است، اظهار کرد: در حال حاضر یک واحد با ظرفیت 200 هزار قطعه در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه 2 واحد پرورش زالو در همدان و فامنین احداث خواهد شد، خاطرنشان کرد: واحد پرورش زالو در همدان مجوز تأسیس گرفته و در حال ساخت و ساز است.

وی ادامه داد: این طرح اشتغالزایی خوبی دارد و بازارهای صادراتی آن مناسب است و در حال حاضر نیز متقاضی زیادی برای این رشته وجود دارد اما با توجه به جدید بودن این کار باید این 2 واحد به تولید برسند و شرایط بازار مطلوب شود تا بتوان واحدهای دیگر را وارد مدار کرد.

دولو درباره پرورش کروکودیل در همدان نیز یادآور شد: پرورش کروکودیل نیاز به آب زیادی ندارد و این محصول ارزآوری بالا و مصارف صنعتی دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه پرورش کروکودیل در جزیره قشم انجام می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر فقط یک یا دو واحد پرورش کروکودیل در کشور موجود است البته یک مورد متقاضی در ملایر وجود دارد.

وی با بیان اینکه پروانه موافقت اصولی پرورش کروکودیل در همدان صادر شده است، افزود: ظرفیت اولیه این واحد 30 تا 40 سر خواهد بود اما می‌تواند ظرفیت خود را تا 600 سر نیز افزایش دهد.

دولو ادامه داد: یک واحد پرورش شاه‌میگو نیز به صورت آزمایشی کار خود را از سال گذشته آغاز کرده است و در صورت موفقیت این طرح توسعه خواهد یافت

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید