پیش‌بینی تولید 57 هزار تن ماهی گرم آبی در مازندران

یک‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
پیش‌بینی تولید 57 هزار تن ماهی گرم آبی در مازندران

نماینده تولیدات ماهیان گرم آبی مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 57 هزار تن ماهی گرم آبی در مازندران تولید شود

صفدر نوازنده ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات ماهیان گرم آبی مازندران در اتاق بازرگانی اظهار کرد: سال گذشته 54 هزار تن ماهی گرم آبی در مازندران تولید شد و ارزآوری مناسبی از بابت فروش این ماهی در بازار عراق برای کشور فراهم شد.

وی تصریح کرد: این ظرفیت سال جاری قابل افزایش است و امکان تولید 57 هزار تن در استان نیز وجود دارد ولی به دلیل توسعه تولید این ماهی در عراق در سال جاری برای صادرات با مشکلاتی مواجه هستیم.

نماینده تولیدات ماهیان گرم آبی مازندران با اعلام اینکه ماهی به قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار نمی‎گیرد، گفت: واسطه‎گری مشکل تولید ماهیان گرم آبی در استان است.

وی عدم دسترسی مناسب مردم استان به بازار ماهی را یکی از چالش‌های تولیدکنندگان ماهی عنوان کرد و افزود: تولید‌کنندگان برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها نیاز به مراکز عرضه دارند که این بخش نیاز به حمایت جدی دارند.

نوازنده با اعلام اینکه تولیدکنندگان دغدغه تمیز کردن ماهی را برای خانواده‌ها رفع می‌‏کنند، گفت: حاضر به عرضه ماهی پاک کرده برای خانواده‌ها هستیم به شرطی که مراکز معتبر برای عرضه ماهی استان پیش‎بینی شود.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب ادارات و سازمان‌ها در استان، افزود: مسؤولان ادارات و نهادها طرحی را تهیه کنند که کارمندان از ظرفیت تولیدات استان در این بخش استفاده کنند.

نماینده تولیدکنندگان ماهیان گرم آبی در استان با اعلام اینکه 80 درصد ماهیان تولیدی مازندران گرم آبی است، یادآور شد: انتظار این است که دغدغه تولیدکنندگان که همان دسترسی به بازار مناسب این محصول در استان فراهم شود.

وی با اعلام اینکه بسیاری از استان‌های همجوار کشور را می‌‏توان از تولیدات ماهیان گرم آبی بهره‎مند کرد، گفت: در این بخش نیاز به همراهی ارگان‌ها و نهادهای مرتبط داریم.

در ادامه ولی محمدزاده معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات مازندران نیز اظهار کرد: 3 هزار و 330 مرکز آبزی‌پروری در استان وجود دارد که 3 هزار مرکز مربوط به ماهیان گرم آبی است.

وی اضافه کرد: سالانه 70 هزار تن انواع ماهی در استان تولید می‎شود و مازندران 20 درصد تولید ماهی کشور را برعهده دارد.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان خاطرنشان کرد: سرانه مصرف ماهی در مازندران 10 کیلو برای هر نفر است، با توجه به ظرفیت مناسب تولید که در این بخش وجود دارد باید نسبت به افزایش ظرفیت اقدام کرد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید