افزایش 23 درصدی عملیات بنادر در کشور

سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
افزایش 23 درصدی عملیات بنادر در کشور
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اجرای برجام گفت: عملیات بنادر کشور 23 درصد افزایش یافته است.

محمد سعیدی نژاد در حاشیه بیست و چهارمین همایش ارگان های دریایی گفت: جشن هایی برای تقدیر زحمات دریانوردان تهیه می شود و در ایران هفته دریانوردی داریم و بدلیل هماهنگی بین بخش ها و ارگانهای مختلف دریایی، سازمان بنادر، شرکت کشتیرانی ، شیلات ، محیط زیست نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی سپاه، دانشگاه های مربوطه وجود داردهر ساله همایش هایی برگزار می کنیم.
وی افزود: بیست و چهارمین همایش امسال برگزار و به بحث های مربوط به حوزه دریا سیاست های کلان اشاره شد .

سعیدنژاد گفت : بعد از برجام بیشترین فشارها را داشتیم و ناوگان ایران امکان دسترسی به بنادر دنیا را نداشت و تردد خطوط مختلف کشتیرانی به ایران و بیمه ها با مشکل مواجه بودند که بعد از برجام این شرایط عوض شده است.

وی افزود : ما باید سهم خود را در میزان ورود کشتی ها و بار صادراتی به کشورهای مختلف از بازار به سهم قبل از دوران تحریم برسانیم.

سعیدنژاد ادامه داد : در شش ماه گذشته مجموعه بنادر ایران 23 درصد افزایش عملیات داشته و وضع باعث شده است که همایش امسال از طراوت بیشتر برخوردار شود.

وی تاکید کرد : با توجه به سیاست هایی که در دولت جدید مطرح شد باید هم بنادر کوچک فعال شوند و بنادر بزرگان قدرت رقابت را با بنادر بزرگ منطقه را داشته باشند.

سعیدنژاد تصریح کرد : مشوق هایی را برای ورود کالا با کشتی های بزرگ به بنادر و اصلی ، هاب و انتقال این بنادر به بنادر کوچک ایجاد کنیم.

وی ادامه داد : بخش عمده ی ورود کالا به خرمشهر از بنادر دیگر منطقه به بنادر اصلی ما تغییر پیدا کرد و این سیاست در مورد بقیه بنادر انجام خواهد شد و با واگذاری بنادر کوچک به صورت درازمدت به بخش خصوصی و پشتیبانی که سازمان بنادر و دولت از این بنادر خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مشوق هایی که برای حمل کالا از بنادر بزرگ به بنادر کوچک وضع خواهیم کرد باعث رونق بیشتری در بنادر کوچک کشور بوجود می آید.

وی ادامه داد: با سیاستهایی که داشتیم بخش عمده ای از کالاهای ورودی به ایران که به بنادر ایران بوده الان به بندر امام خمینی و شهید رجایی منتقل شده است.

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید