20 استخر 2منظوره پرورش ماهی در شهرستان زهک به دستگاه هواده مجهز شدند

پنج‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۷ بازدید
20 استخر 2منظوره پرورش ماهی در شهرستان زهک به دستگاه هواده مجهز شدند

رئیس اداره شیلات شهرستان زهک در شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: 20 استخر 2 منظوره پرورش ماهی از مجموع 250 استخر بتنی و خاکی این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون به دستگاه هواده مجهز شدند.

عیسی شاهرودی روز پنجشنبه اظهار داشت: تجهیز استخرهای 2 منظوره یادشده به دستگاه هواده با هدف افزایش تولید در واحد سطح از ابتدای سال آغاز شده است.
وی گفت: مجهز کردن استخرهای پرورش ماهی به دستگاه های هواده از جمله اهداف و رویکردهای جدید اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مبنی بر اقتصادی کردن فعالیتهای شیلاتی، مکانیزه کردن استخرهای پرورش ماهی و استفاده از فناوری های جدید انجام شده است.
وی با اشاره به مزیت دستگاه های هواده تصریح کرد: در استخرهای پرورش ماهی با تراکم بالا، میزان اکسیژن کاهش می یابد به همین سبب و برای ایجاد حرکت دورانی داخل استخر و تولید اکسیژن این دستگاه ها نصب می شود.
وی ادامه داد: دستگاه هواده با ایجاد حرکت دورانی داخل استخر فضولات ماهی ها را به درون دریچه تهویه که وسط استخر در نظر گرفته شده هدایت می کند و باعث کیفیت بخشی به آب می شود


رئیس اداره شیلات زهک گفت: تجهیز استخرهای پرورش ماهی به سیستم هواده مهم ترین راهکار برای افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مخاطرات در طول دوره ی پرورش و به تبع آن افزایش درآمد قابل ملاحظه ی پرورش دهندگان است.
شاهرودی اظهار داشت: در راستای رویکرد مذکور دوره های توجیهی و آموزشی متعددی برای بیان اثرات فوق العاده استفاده از دستگاه های هواده بر روی کیفیت و کمیت پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره خاکی و بتنی برای استخرداران شهرستان زهک برگزارشده است.
وی تصریح کرد: این اداره همچنین با تشویق آبزی پروران به استفاده از دستگاههای هواده توانسته پرورش دهندگان را به اهمیت استفاده از این دستگاه ها برای افزایش قابل ملاحظه تولید و کاهش مخاطرات در دوره پرورشی آشنا سازد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید