سهمیه تولید ماهی در خراسان شمالی 1600 تن است

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
سهمیه تولید ماهی در خراسان شمالی 1600 تن است

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال سهمیه ابلاغ شده تولید ماهی در این استان یکهزار و 600 تن است که این میزان کمی بیشتر از پارسال است.

محمدعلی مصباحی روز سه شنبه با بیان اینکه تولید ماهی در این استان بیشتر از سهمیه ابلاغ شده است اظهار داشت: سهمیه ابلاغی تولید ماهی خراسان شمالی در سال گذشته یکهزار و 525 تن بود که 2 هزار و 90 تن ماهی تولید شد.
وی با اشاره به اینکه این استان در بحث شیلات از رشد بالایی برخوردار است گفت: هم اکنون 200 تولید کننده در حوزه آبزیان و شیلات خراسان شمالی مشغول به فعالیت هستند اما قیمت فروش ماهی پایین است.

مصباحی افزود: شهرستان شیروان دارای بیشترین تولید ماهی در خراسان شمالی است که 35 درصد تولید شیلات مربوط به این شهرستان با 20 استخر پرورش ماهی سردآبی و شش استخر گرمابی است..
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به خشکسالی های چند ساله اخیر گفت: این پدیده موجب کم شدن آب رودخانه ها و قنات ها شده اما تاثیری بر کاهش تولید ماهی این استان نداشته است.
سرانه مصرف آبزیان در کشور 12 و نیم کیلوگرم است که این میزان در استان خراسان شمالی به ازای هر نفر هفت کیلوگرم در سال است.
بیشترین مزرعه و تولید پرورش ماهی در شهرستان شیروان و کمترین تولید ماهی استان در شهرستان راز و جرگلان است.
خراسان شمالی 80 استخر پرورش ماهی سردآبی و 95 استخر گرمابی دارد که ظرفیت تولید آن 2.5 میلیون قطعه می باشد.
در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی 6 هزار و 250 منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید