توسعه هنرستان‌های نیروی دریایی برنامه استراتژیک نداجاست

یک‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
توسعه هنرستان‌های نیروی دریایی برنامه استراتژیک نداجاست

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقویت و توسعه هنرستان‌های نیروی دریایی در کشور را یکی از اهداف و برنامه‌های این نیرو ذکر کرد و از سازمان آموزش و پرورش استان کردستان خواست در این زمینه جذب بیشتری داشته باشند

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سنندج در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار داشت: هدف اصلی ما اجرایی شدن دستورات فرماندهی کل قوا در خصوص ایجاد فرهنگ‌سازی دریایی و نیروی دریایی به جوانان است. وی گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این راستا توانستیم انجام دهیم این است که با تدابیر اتخاذ شده در قالب گزینش و استخدام افراد به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران جذب شوند

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در همین راستا هشتمین دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان کردستان امروز آغاز به کار کرد که امیدواریم این رسالت که با هدف شناساندن نیروی دریایی به مردم است اجرایی شود و جوانان زیادی را به سمت دریاداری جذب و سوق دهیم.

وی در مورد اعضای فعال این دفتر در شهر سنندج گفت: به تعداد انگشتان دست در این دفتر استخدام و به کارگیری شدند.

امیر دریادار دوم ایرانی از ساخت ماکت ناوشکن جماران و سامانه تحرکی آن به دست توانمند یک فرد اهل شهر سنندج در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: ماکت ناوشکن جماران قرار است در یکی از میادین اصلی شهر سنندج استقرار و نصب شود.

وی نصب این ماکت را در راستای توسعه دریامحور عنوان کرد و گفت: این ماکت به دست توانمند جوانان مرز و بوم کشور و از جوانان استان ساخته شده است.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فعالیت 9 هنرستان نیروی دریایی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این هنرستان‌ها مستقیما زیر نظر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیست و ما به نوعی پشتیبانی می‌کنیم.

وی تقویت و توسعه هنرستان‌های نیروی دریایی در کشور را یکی دیگر از اهداف و برنامه‌های این نیرو ذکر کرد و از سازمان آموزش و پرورش استان کردستان خواست در این زمینه جذب بیشتری داشته باشند.

معاون آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: استان کردستان از نظر نیروی دریایی فقیر است و می‌خواهیم با افتتاح این دفتر نمایندگی صنایع و فنون‌ دریایی و همچنین اقتصاد دریایی و فعالیت‌های شیلات استان را به نیروی دریایی هدایت کنیم.

وی گفت: برنامه خاص دیگری که در دست اجراست این است که در 7 آذرماه امسال در سطح دبیرستان‌های استان دانش‌آموزان را با ظرفیت و توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آشنا می‌کنیم

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید