۹ سرمایه گذار جدید در شهرک‌های صنعتی قزوین جذب شد

یک‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۸۹ بازدید

۹ سرمایه گذار جدید در شهرک‌های صنعتی قزوین جذب شد

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: با توجه به شعار جهش تولید ۹ سرمایه گذار جدید در زمینه تولید آب آشامیدنی، بسته بندی قند و شکر، خوراک آماده آبزیان، دام و طیور، میوه خشک، قهوه و فراورده‌های آن و روغن موتور در شهرک‌های صنعتی قزوین جذب شده است.

حمیدرضا خانپور افزود: ۳۹ سرمایه گذار دیگر نیز در پشت خط واگذاری زمین هستند که از این تعداد، ۱۳ مورد در شهرک صنعتی خرمدشت، ۱۲ فقره در شهرک صنعتی لیا، ۲ مورد در شهرک صنعتی حکیمیه، یک مورد در شهرک صنعتی کاسپین ۱، سه فقره در کاسپین ۲، چهار مورد در شهرک صنعتی اسفرورین، یک فقره در شال، یک مورد در طارم،یک مورد در شهرک صنعتی حیدریه و یک فقره در دانسفهان درخواست خود را برای دریافت مجموعا ۵۲ هکتار زمین ثبت کرده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به تعطیل بودن ادارات تمامی کارهای اداری سرمایه گذاری، بررسی اهلیت سرمایه گذاران و ... از طریق شبکه مجازی و وب‌سایت طراحی شده در این زمینه انجام می‌شود تا کارهای سرمایه گذاری در سال جهش تولید متوقف نشود.

خانپور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای جذب سرمایه گذاران، افزود: در سال رونق تولید، ۱۰۷ سرمایه گذار داخلی و خارجی در ۲۴۱ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان جذب شدند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ یک و نیم برابر رشد داشت.

این مسوول گفت: این طرح‌ها با ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هم اکنون در مرحله ساخت و ساز بوده و در صورت راه اندازی زمینه اشتغال چهار هزار و ۵۰ نفر را فراهم خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در سال جاری با توجه به نامگذاری سال به جهش تولید باید تمام تلاش و توان خود را برای جذب سرمایه گذاران جدید و برنامه ریزی و مهیا کردن زیرساخت‌ها در این زمینه به کار بگیریم و گام‌های عملیاتی و جدی را در راستای تحقق شعار سال و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی برداریم.

خانپور افزود: در سال جاری ارائه مشوق‌های جدید، آماده سازی زیرساخت‌ها، راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی بهره بردار و طرح‌های صنعتی راکد از جمله اولویت‌های این شرکت است که در راستای شعار سال و تحقق جهش تولید اجرایی خواهند شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص راه اندازی واحدهای تولید اقلام بهداشتی، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تمامی تلاش مدیران ارشد استان شناسایی، برنامه ریزی و توسعه فعالیت واحدهای تولید کننده مواد ضد عفونی، بهداشتی، شوینده‌ها، ماسک و دستکش بود و با بازدید از کلیه این واحدها مشکلات و موانع احصا شد و ظرفیت واحدها بالا رفت.

خانپور ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون این واحدهای تولیدی با ظرفیت چند برابری در حال تولید بوده و به صورت دو و سه شیفت مشغول به کار هستند و از لحاظ تامین این ملزومات بهداشتی و پزشکی جهت مهار این ویروس مشکلی در استان نداریم.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید