تخلفی در واگذاری زمین برای پرورش آبزیان در میناب صورت نگرفته است

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۸۰ بازدید
تخلفی در واگذاری زمین برای پرورش آبزیان در میناب صورت نگرفته است

رئیس اداره شیلات میناب گفت: در واگذاری زمین های شیلات برای پرورش آبزیان در روستای کرگان میناب به سرمایه گذاران هیچ گونه تخلفی وجود ندارد.

خلیل حیدری با اشاره به وجود ظرفیت مناسب برای سرمایه گذاری نیروهای بومی در حوزه شیلات گفت: با پیگیری های مسئولان شهرستانی و استانی در راستای ایجاد اشتغال مجوز واگذاری ۷۹۰ هکتار زمین در روستای کرگان از محیط زیست برای سرمایه گذاری صادر و در کارگروه استانی مصوب شد.

حیدری بیان داشت: برای واگذاری این ۷۹۰ هکتار زمین و ایجاد سرمایه گذاری فراخوان عمومی اعلام شد و در این راستا مسئولان و فرماندار ویژه شهرستان اولویت را برای افراد بومی منطقه در نظر گرفتند تا بتوان زمینه ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در منطقه فراهم شود.

رئیس شیلات میناب عنوان داشت: این زمین ها با در نظر گرفتن شرایط واگذاری برای اشخاص و اولویت بندی برای نام نویسی به متقاضیان و با داشتن امتیازاتی که در جدول واگذاری عنوان شده بود آغاز شد.

وی با اشاره به شرایط متقاضیان برای دریافت زمین عنوان کرد: بومی بودن، توان مالی فرد متفاضی، داشتن ضمانت نامه بانکی، متاهل بودن، میزان تحصیلات، داشتن سوابق تجربی و ایثارگری از جمله این شرایط بود.

حیدری گفت: برای هریک از این اولویت های ذکر شده امتیازاتی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است که شرایط نام نویسی و واگذاری این زمین ها با در نظر گرفتن امتیازات متقاضی انجام خواهد شد.

رئیس شیلات میناب با اشاره به استقبال مردم منطقه برای نام نویسی عنوان کرد: با توجه به استقبال متقاضیان هیئت نظارتی ۹نفره با حضور مدیر شیلات، مدیر جهادکشاورزی، رئیس اداره کار شهرستان و بخشدار بخش بنذرک و شوراهای روستا و نماینده فرمانداری میناب، کارشناس فنی شیلات استان و عضو نظام مهندسی کشاورزی استان تشکیل شد تا بتوان برای واگذاری و شناسایی بهتر آنها از نظر بومی و یا غیربومی بودن افراد اقدام کرد.

حیدری گفت: بعد از تائید صلاحیت افراد، متقاضیان براساس داشتن امتیازات رتبه بندی خواهند شد که از میان ۱۲۳ نفر ثبت نام شده صلاحیت ۱۰۹ نفر آنها مورد تائید قرار گرفت.

حیدری تصریح کرد: هنوز هیچ گونه واگذاری زمین برای افراد متقاضی صورت نگرفته است و در این راستا توانسته ایم از میان افراد متقاضی با توجه به شرایط و داشتن امتیازات صلاحیت آنها در نام نویسی تائید شود.

رئیس شیلات میناب بیان داشت: برای واگذاری و یا نام نویسی هیچ گونه رایزنی از سوی فرد و یا مسئولی برای قرار دادن نام فردی در لیست متقاضیان صورت نگرفته و همه مراحل کاملا قانونی و بر اساس صلاحیت متقاضیان صورت گرفته است.

حیدری گفت: همه مراحل کار قانونی را با مشورت گرفتن از دادستانی شهرستان میناب در حال انجام است و به هیچ گروه، چهره و یا حزب سیاسی وابستگی ندارم و هر متقاضی که توانسته است با داشتن ضمانت بانکی و دیگر شرایط مدارک خود را تکمیل کند ثبت نام شده است.

حیدری عنوان کرد: تا کنون از میان افراد ثبت نام شده و یا تائید صلاحیت شده هیچ فرد غیر بومی دیده نمی شود و هر چه امتیازات افراد متقاضی بیشتر شود در واگذاری قطعات زمین در اولویت قرار می گیرند.

رئیس شیلات میناب گفت: این زمین ها که ۷۹۰ هکتار هستند به ۴۰ نفر اول در قطعات ۲۰ هکتاری زمین واگذار می شود اما برای سایر افراد براساس میزان زمین موجود و امتیازات افراد واگذاری به آنها انجام می شود که هر چه امتیاز بیشتری متقاضی داشته باشد در واگذاری زمینها به آنها قطعات بیشتری نیز داده می شود.

حیدری بیان داشت: روستای کرگان به عنوان اولین سایت مردمی پرورش آبزیان در کشور معرفی شده است و عنوان پایلوت در کشور آغاز به کار کرده است.

حیدری گفت: این زمین ها که در روستای کرگان میناب در حال واگذاری است ۷۹۰ هکتار است که با تلاش نماینده حوزه شرق هرمزگان و مسئولان شهرستانی و استانی و با گرفتن مجوز از سازمان محیط زیست کشور به دو هزار و ۱۸۰هکتار افزایش یافته که میزان مازاد زمینها نیز با شرایط در نظر گرفته شده به متقاضیان برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال واگذار می شود.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید