تولید بیش از 17 هزار تن آبزی در استان زنجان

دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۹۰ بازدید

تولید بیش از 17 هزار تن آبزی در استان زنجان

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هیچ عامل بیماری بین انسان و ماهی یا آبزیان وجود ندارد.

منصور حقی راد امروز اظهار کرد: هیچ عامل بیماری از جمله ویروس و باکتری بین انسان و ماهی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه نباید به شایعاتی چون انتقال ویروس به حیوانات یا آبزیان دامن زده یا توجه کرد، تصریح کرد: این موضوع اصلا ثابت نشده است و از سویی ویروس کرونا خود ناشناخته بوده و بنابراین نمی توان شیوع یا انتقال آن بین آبزیان را تایید کرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در زمینه عرضه محصولات آبزی، اداره کل دامپزشکی نظارت کامل دارد، اضافه کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، برخورد جدی می شود.

وی با شاره به اینکه پزشکان بیشتر بر عرضه به صورت بسته بندی شدی مواد خام تاکید دارند، ادامه داد: بسته بندی محصولات آبزی در استان زنجان از قبل از شیوع ویروس کرونا مد نظر بوده و در این راستا برنامه هایی داشتیم.

حقی راد با بیان اینکه مجموعه ای برای بسته بندی محصولات آبزی در استان زنجان راه اندازی شده است، یاداور شد: این مجموعه سعی دارد تا بسته بندی ها و فرآوری هایی در طعم ها و شیوه های مختلف به بازار ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه میزان فروش محصولات آبزی در این فصل از سال کاهش پیدا می کند، اظهار کرد: از سویی به دلیل شیوع کرونا، تردد در سطح شهر پایین رفته و میزان خرید افت پیدا کرده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در حوزه آبزیان نداریم، گفت: حدود 15 مجوز جدید پرورش آبزی هم در سال گذشته صادر شده که تخصیص آب آنها به سال 95 برمی گردد.

وی از تولید بیش از 17 هزار و 200 تن آبزی طی سال گذشته در استان زنجان خبر داد و افزود: طی سال 97 میزان تولیدات 16 هزار و 300 تن بوده است.

منبع : عصر زنجان

دیدگاه خود را بیان کنید