عزم دامپزشکی قزوین برای جلوگیری از ورود بیماری به استخرها جدی است

شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

عزم دامپزشکی قزوین برای جلوگیری از ورود بیماری به استخرها جدی است
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از عزم جدی دامپزشکی استان برای جلوگیری از ورود انواع بیماری به استخرهای پرورش ماهی خبر داد
به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، بهمن نقیبی افزود: باتوجه به اینکه یکی از وظایف دامپزشکی پیشگیری از بروز بیماریهای آبزیان است، لذا قبل از انجام هرگونه جابجایی، لازم است با هماهنگی با اداره دامپزشکی مبدا، نسبت به نمونه گیری و انجام تست های لازم در خصوص بیماری های ویروسی و باقیمانده های دارویی اقدام شود.
وی اظهارکرد: باتوجه به ازدیاد تقاضا از سوی مصرف کنندگان، متاسفانه برخی از مواقع شاهد انتقال ماهی بدون مجوزهای بهداشتی و در برخی موارد فاقد شرایط بهداشتی لازم می باشیم که می تواند علاوه بر کاهش کیفی گوشت ماهی به دلیل استرس های مختلف تنفسی، باعث انتقال بیماری های مختلف از مناطق آلوده به واحدهای پرورش ماهی شهرستان شود.
وی هشدار داد با هماهنگی های به عمل آمده با پاسگاههای انتظامی شهرستان، در صورت مشاهده خودروهای حمل ماهی زنده فاقد مجوز قرنطینه، محموله به عنوان کالای قاچاق توقیف و در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.
نقیبی تاکید کرد: مالکین خودروهای حملی که اقدام به خرید و یا حمل ماهی می کنند موظف به تهیه مجوز قرنطینه می باشند و درغیر اینصورت متخلف تلقی خواهند شد.
دامپزشکی استان قزوین دارای پنج دامپزشک متخصص، 165 دامپزشک عمومی، 15 کارشناس ارشد، 23کارشناس، 90 کارددان و 15 تکنسین دامپزشکی است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید