ایران و نروژ 12 قرارداد همکاری شیلاتی امضا می کنند

پنج‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۲ بازدید
ایران و نروژ 12 قرارداد همکاری شیلاتی امضا می کنند
رئیس سازمان شیلات اعلام کرد : ایران و نروژ دوازده قرارداد همکاری شیلاتی و سرمایه گذاری مشترک در حوزه تولید و صادرات امضا می کنند

حسین صالحی در حاشیه همایش شیلاتی ایران و نروژ گفت : در این همایش 62 شرکت نروژی و 30 نفر از بخش دولتی نروژ در کنار 200 نفر از نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی ایران راه های گسترش همکاری را بررسی می کنند و بعد از ظهر امروز ( پنجشنبه ) بخش های خصوصی دو کشور به طور رو در رو تبادل نظر خواهند کرد .

وی افزود : رویکرد عمده ما توسعه همکاری و سرمایه گذاری در زنجیره شیلاتی و پرورش آبزیان است که شامل همکاری های علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی هم خواهد شد.

صالحی گفت : همچنین در زمینه توسعه صادرات محصولات شیلاتی ایران همکاری خواهیم کرد .

وی افزود : قرار است روز شنبه 12 قرارداد همکاری دو کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی و همتای نروژی در نمایشگاه بین المللی شیلات ایران امضا شود .

رئیس سازمان شیلات همچنین از همکاری با فرانسوی ها و چینی ها خبر داد و گفت : بخشی از این همکاری ها در بندرعباس و سیستان و بلوچستان و مناطق آزاد آغاز شده است .

وی افزود : همکاری ها در بخش پرورش آبزی به ویژه ماهی در قفس گسترش خواهد یافت و امسال20 هزار تن ماهی در قفس تولید خواهد شد که پارسال 3600 تن بود ، سال آینده به 50 هزار تن خواهد رسید و در برنامه ششم به تولید سالانه 200 هزار تن بالغ خواهد شد.

وی اظهار داشت ‌: توسعه فعالیت های شیلاتی ضمن توسعه تولید ثروت و ایجاد اشتغال به محرومیت زدایی و توسعه سواحل کشور نیز کمک خواهد کرد و در این همایش استانداران مناطق ساحلی و مدیران مناطق آزاد نیز حضور دارند که با نروژی ها درباره راه های گسترش همکاری رایزنی و تبادل نظر می کنند.

صالحی درباره صادرات هم گفت : در سال 93 حدود 300 میلیون دلار محصولات شیلاتی صادر می کردیم که پارسال به 350 میلیون دلار رسید و امسال نیز به 380 میلیون دلار بالغ می شود

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید