توسعه پرورش ماهی قزل آلا با استفاده از قفس در استان مرکزی

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
توسعه پرورش ماهی قزل آلا با استفاده از قفس در استان مرکزی
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: پرورش ماهی قزل آلا با استفاده از قفس در استان مرکزی توسعه پیدا می‌کند.

حسن اکبری پرورش ماهی در قفس را یکی از اهداف چهارده گانه وزارت جهاد کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: هدایت و توسعه فعالیت‌های آبزی پروری به سمت منابع آبی غیر قابل شرب مثل دریاها و سدهای ذخیره آب کشاورزی به دلیل محدودیت‌های منابع آبی کشور از سیاست‌های اصلی شیلات ایران در سالجاری و برنامه ششم توسعه کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: شیلات ایران برهمین اساس تولید 20 هزار تن انواع آبزیان برای سال‌ جاری و 200 هزار تن برای پایان برنامه ششم توسعه در سیستم‌های قفس را در دستور کار خود قرارداده است.

اکبری هزینه تولید پائین تر نسبت به سایر سیستم‌های پرورشی و استفاده بهینه از منابع آبی را از مزایای انجام فعالیت‌های آبزی پروری در قفس برشمرد و گفت: در حال حاضر تعدادی سد خاکی با کاربری ذخیره آب کشاورزی در استان مرکزی مناسب برای پرورش ماهی در قفس شناسایی شده که درصورت تسریع صدور مجوزهای مربوطه امکان تولید 50 تن ماهی قزل آلا برای سال‌جاری و 200 تن ماهی قزل آلا و خاویاری برای سال آینده فراهم خواهد شد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید