سرمايه گذاران اتريشی براي فعاليت در هرمزگان حمایت می شوند

دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۶ بازدید
سرمايه گذاران اتريشی براي فعاليت در هرمزگان حمایت می شوند

استاندار هرمزگان با بيان اينكه آمادگي داريم در زمينه هاي متنوع از جمله گردشگري، صنعت، آبزيان و شيلات از ظرفيت كشور اتريش در هرمزگان استفاده كنيم، گفت: سرمايه گذاران كشور اتريش براي فعاليت در هرمزگان مورد حمايت قرار مي گيرند

دکتر فریدون همتی در ديدار با سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران با اشاره به روابط سياسي 700 ساله ميان ايران و اتريش، عنوان كرد: پس از انقلاب اسلامي اولين مقام بلند پايه اروپايي كه به ايران سفر كرد، رئيس جمهور اتريش بود و در طول دوران تحريم نيز رئيس جمهور اتريش به ايران آمد كه بيانگر روابط عميق دو كشور است.

وي ادامه داد: در دوران تحريم برنامه پروازهاي هواپيماهاي ايران از سوي اتريش با مشكل مواجه نبود كه همه اين موارد نشان مي دهد اتريش دوست پايداري براي جمهوري اسلامي ايران است

استاندار هرمزگان با بيان اينكه سفير اتريش چشم انداز خوبي براي تعميق روابط ايران و اتريش دارد، افزود: با درك استراتژيك سفير اتريش به چشم انداز خوبي از روابط دو كشور خواهيم رسيد.

همتي ضمن معرفي ويژگي ها و ظرفيت هاي استان هرمزگان، تصريح كرد: هرمزگان با داشتن دو هزار و 400 كيلومتر ساحل در سرزمين اصلي و جزاير، داراي دو منطقه آزاد، پنج منطقه ويژه اقتصادي، هفت پالايشگاه از جمله پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس به عنوان بزرگترين پالايشگاه توليد فرآورده هاي نفتي در جهان، صنايع بزرگ توليد فولاد و صنعت آب شيرين كن در مقياس هاي بزرگ و كوچك است.

وي با بيان اينكه سرزمين خشكي و دريا و سواحل هرمزگان فرصت هاي گرانبهايي براي گردشگري دارند، اظهار داشت: زيرساخت هاي حمل و نقل هوايي، زميني، ريلي و دريايي در هرمزگان وجود دارد و اين استان داراي 11 فرودگاه از جمله سه فرودگاه بين المللي است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: در زمينه كشاورزي محصولات خوب و ارگانيك در هرمزگان توليد مي شود و همچنين اين استان داراي ظرفيت هاي بزرگي در عرصه شيلات و صنايع دستي است.

همتي با بيان اينكه مردم شيعه و اهل سنت با وحدت و به شكل مسالمت آميز در كنار يكديگر در هرمزگان زندگي مي كنند، اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران در راستاي پاسداري از حقوق برابر شهروندان خود تلاش مي كند و اين مسئله در استان هرمزگان نيز نمود بسياري دارد.

وي بيان داشت: امنيت خليج فارس و تنگه هرمز توسط نيروهاي دريايي مستقر در استان هرمزگان تامين مي شود و اين استان در منطقه مهم و استراتژيكي قرار دارد.

استاندار هرمزگان با بيان اينكه آمادگي داريم در زمينه هاي متنوع از جمله گردشگري، صنعت، آبزيان و شيلات از ظرفيت كشور اتريش در هرمزگان استفاده كنيم، افزود: سرمايه گذاران كشور اتريش براي فعاليت در هرمزگان مورد حمايت قرار مي گيرند و اميدواريم اين سفر سرآغاز خوبي براي توسعه فعاليت ها باشد.

همتي گفت: در زمينه هاي دانش و فناوري، گردشگري، تجارت و انرژي آمادگي داريم ارتباط گسترده اي با كشور اتريش در استان هرمزگان داشته باشيم تا حضور سرمايه گذاران اتريشي در اين استان هرچه زودتر عملياتي شود.

اتريش حق ايران را در بهره گيري از مزاياي اقتصادي برجام به رسميت مي شناسد

اشتفان شولتس سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران نيز در اين ديدار با بيان اينكه هرمزگان نخستين استان در جنوب ايران است كه به آن سفر مي كنم، اظهار داشت: در طي 10 ماه اخير كه ماموريت بنده در ايران آغاز شده چند سفر به استان هاي شمالي اين كشور داشته ام و هرمزگان را به عنوان اولين استان در جنوب ايران براي بازديد و سفر انتخاب كردم.

وي با بيان اينكه اتريش به اهميت استان هرمزگان براي تامين امنيت خليج فارس واقف است، افزود: استان هرمزگان و شهر بندرعباس دروازه اي به سمت خليج فارس محسوب مي شوند.

سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: در اين سفر گفت وگوهايي با رئيس و نمايندگان اتاق بازرگاني بندرعباس داشتم كه زمينه هاي همكاري ميان دو طرف به خوبي شناسايي شد.

شولتس با بيان اينكه در حال حاضر دو شركت اتريشي در زمينه هاي شيرين سازي آب و امور بندري در هرمزگان فعاليت دارند، تصريح كرد: در هرمزگان مي توانيم همكاري راهبردي در زمينه توليد محصولات ارگانيك كشاورزي و امنيت و مديريت آب داشته باشيم.

وي با تاكيد بر اينكه اتريش خود را شريك نزديكي براي توسعه همكاري با بخش خصوصي ايران مي داند، بيان داشت: با تلاش هاي صورت گرفته در اتريش 40 درياچه اين كشور به كيفيت آب شرب رسيدند و ما آمادگي داريم اين گنجينه علم و دانش در زمينه آب را با هرمزگان به اشتراك بگذاريم.

سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: در زمينه كشاورزي نيز شباهت زيادي ميان كشاورزي اتريش و استان هرمزگان مي بينيم و آماده همكاري براي توليد محصولات ارگانيك كشاورزي در اين استان هستيم.

شولتس با بيان اينكه دكتر روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران در اولين سفر دور دوم رياست جمهوري خود روز 13 تير ماه سال جاري به كشور اتريش سفر مي كند، عنوان كرد: بازديد بنده از استان هرمزگان مي تواند مقدمه خوبي براي مطرح كردن توسعه همكاري ها در اين سفر باشد.

وي با تاكيد بر اينكه اتريش حق ايران را در بهره گيري از مزاياي اقتصادي برجام به رسميت مي شناسد، بيان داشت: ما اعتقاد داريم كه بايد به ايران براي استفاده از مزيت هاي اقتصادي برجام تضمين داده شود و از عدم امنيتي كه براي فعاليت بنگاه هاي اقتصادي در اين خصوص ايجاد شده، متاسفيم.

سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران اضافه كرد: راهبرد ما اين است كه شبكه اي از همكاري هاي مشخص ايجاد شود و روي مباحث آموزشي و مقدمه سازي براي آشنايي و همكاري شركت ها متمركز خواهيم شد تا تهديدات حذف شود.

شولتس گفت: در سفر بعدي با يك هيئت اقتصادي از اتريش به هرمزگان سفر خواهيم كرد تا همكاري ها توسعه يابد.

منبع : ندای هرمزگان

دیدگاه خود را بیان کنید