چهارمین جشنواره طبخ آبزیان استان کرمانشاه

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
چهارمین جشنواره طبخ آبزیان استان کرمانشاه

برگزاری چهارمین جشنواره طبخ آبزیان توسط اداره کل شیلات استان کرمانشاه در سال جاری

چهارمین جشنواره طبخ آبزیان اداره کل شیلات استان کرمانشاه و با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان در محل مرکز آموزش تخصصی 21 فنی و حرفه ای منطقه دولت آباد کرمانشاه با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، مدیر کل امور عشایری، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ، معاون سازمان تعاون روستایی، معاونت ها، مدیران ستادی، روسای ادارات فنی، روابط عمومی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان،اداره کل شیلات استان و همراهی اهالی منطقه دولت آباد و با حضور 20 نفر شرکت کننده طبخ آبزیان در تاریخ 95/12/15 برگزار شد که شرکت کنندگان با ارائه ماهیان طبخ شده به رقابتی سالم در فضای صمیمی با حضور داوران اداره کل شیلات و مرکز آموزش فنی و حرفه ای پرداختند.

در این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران با اعلام برنامه ها توسط مجری جشنواره، سپس مدیر کل شیلات استان به مدعوین خیر مقدم عرض نموده و به ارائه گزارش اجمالی از عملکرد شیلات استان پرداخت و از تولید 16 هزار و یکصد تن انواع آبزیان سردآبی و گرمابی در سال جاری استان خبر داد.

سید فرزاد افضلی اظهار کرد: این جشنواره با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای در شهرک دولت آباد شهر کرمانشاه در راستای اضافه شدن آبزیان به سبد غذایی خانواده ها برگزار شد.

افضلی با اشاره به تنوع طبخ آبزیان اظهار کرد: طبخ انواع ماهی به شکل کوبیده، کوفته، کیک ماهی، فینگرفود، قلیه ماهی، ماهی شکم پر و .... بین 20 نفر برگزار و به رقابت پرداختند.

مدیر کل شیلات استان در ادامه با اشاره به خواص بسیار زیاد ماهی گفت: مصرف دو تا سه بار ماهی در طول هفته از بیماری هایی نظیر دیابت و بیماری های قلبی و عروقی و نیز برخی سرطان ها جلوگیری می کند. وی با اشاره به اینکه قیمت ماهی 60 الی 70 درصد پایین تر از قیمت گوشت قرمز است و عنوان نمود خواص ماهی چندین برابر گوشت قرمز بوده و در همین راستا می بایست سعی کنیم تا با افزایش فروشگاه های عرضه کننده ماهی به اضافه شدن این محصول غذایی سالم به سبد غذایی خانوارها کمک کنیم.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه اضافه نمود با افزایش سرانه مصرف ماهی در استان یکی از بزرگترین رسالت و وظیفه اصلی خود را در اقبال جامعه انجام داده و سلامت جامعه را تضمین خواهیم کردو باید در این سایت همه باهم دست به دست هم داده تا فرهنگ سازی مصرف ماهی دراستان کرمانشاه را به یک همدلی و شعار وحدت بخش تبدیل نماییم که رسالت صاحبان فکر و اندیشه و رسانه ها و مسئولین ارشد استان در کنار تشکل های مردمی در راستا همه جانبه حمایت کنند. وبا توجه به این که در سال 95 سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه به 5/8 کیلوگرم رسیده لذا تلاش در این جهت باید بیشتر شود تا به میانگین سرانه مصرف کشور که حدود 10/20 کیلوگرم است برسیم.

گفتنی است در پایان با اهدا جوایز و لوح ،از نفرات برتر این جشنواره تقدیر به عمل آمد

منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید