پروژه سایت پرورش میگوی دستکو قشم به بهره برداری رسید

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۸۲ بازدید
پروژه سایت پرورش میگوی دستکو قشم به بهره برداری رسید

در ششمین روز از هفته دولت پروژه سایت پرورش میگوی دوستکو قشم با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان به بهره برداری رسید

مدیرکل شیلات هرمزگان روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از این پروژه گفت: این طرح با ظرفیت سالانه 500 تن و سرمایه گذاری افزون بر 30 میلیارد ریال بخش خصوصی راه اندازی شده است.

سید پرویز محبی افزود: این طرح با مشارکت صیادان محلی در راستای اقتصاد مقاومتی اجرا شده که جمعی از صیادان منطقه اقدام به فروش لنج صیادی نموده و از محل آن این طرح 150 هکتاری را بدون دریافت وام اجرا کرده اند و این طرح درمدت یکسال به بهره برداری که برای 60 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.
وی اظهارکرد: اجرای این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاست های توسعه ای دولت تدبیر و و امید برابر با سیاست های سازمان شیلات ایران مبنی بر مشارکت جامعه صیادی در آبزی پروری شیلات است است و این سایت نقش مهمی در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان خلیج فارس و افزایش آبزی پروری دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان نیز گفت: با آغاز به کار فعالیت مرحله نخست سایت پرورش میگو دوستکو زمینه مناسبی برای اشتغال اهالی این روستا و روستاهای همجوار ایجاد می شود و همچنین از ذخایر دریایی جزیره به دلیل کاهش صید حفاظت می شود.
علی رئوفی افزود: سایت پرورش میگوی روستای دوستکوی قشم مرحله بعدی آن در آینده راه اندازی می شود و این سایت پرورش میگو ، نمونه بارز پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان با ورود بخش خصوصی در زمینه تولید و ایجاد اشتغال است.
دوستکو از غربی ترین و محروم ترین نقاط جزیره قشم محسوب می شوند که در دولت و تدبیر و امید ، زیرساخت های اولیه به ویژه در بخش شیلات مناطق به منظور بهره مندی مردم از امکانات مناسب در حال ارتقاء است.
در طول هفته دولت 9 پروژه عمرانی با سرمایه گذاری 450 میلیارد ریال در بخش های مختلف شیلات هرمزگان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
جزیره قشم با افزون بر 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر ، در 20 کیلومتری جنوب بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید