توانمندی های شرکت توربافان سازنده فناورانه تورهای ماهیگیری

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۱۰۶ بازدید
توانمندی های شرکت توربافان سازنده فناورانه تورهای ماهیگیری

بازدید از توانمندی های شرکت توربافان سازنده فناورانه تورهای ماهیگیری و پرورش ماهی در قفس

روز یکشنبه 96/6/12 با هدف تهیه گزارش میدانی از توانمندی های شرکت توربافان سازنده فناوری های تورهای ماهیگیری و پرورش ماهی در نزدیک شهر تهران بازدید به عمل آمد.

شرکت توربافان از سال 1391 باتوجه به داشتن تکنولوژی تولید تورهای بدون گره شروع به تحقیق وتولید نمونه هایی در زمینه تولید تورهای پرورش ماهی درقفس نمود و در این زمینه هم زمان بایک شرکت داخلی وسازمان شیلات ایران ، تحقیقات ونمونه گیری را آغاز کرد و در این راه مطالعات وسیعی آغاز شد وجلساتی با شرکت های نروژی و ترکیه ای برگزار شد.
تولید تور بدون گره
شرکت توربافان با سابقه 25 ساله در زمینه تولید انواع تورهای نظامی - دریایی - ورزشی و ایمنی از سال 1385 برای اولین بار اقدام به تولید تورهای بدون بدون گره (Knotless net) نمود و موفق شد در این سالها تجربیات مفیدی در زمینه تولید تورهای بدون گره (که در میان صیادان به اشتباه تور پرسی معروف است) بدست آورد و هم اکنون قادر به تامین کل نیاز داخلی در این زمینه می باشد.
تور بدون گره
شرکت توربافان در راستای اهداف بلند مدت خود براي اولين بار در سال 1385 اقدام به توليد انواع تورهاي بدون گره نموده است این تورها بسته به کاربردش با انواع نخهای پلی استر. پلی پروپیلن . پلی آمید و پلی اتیلن تولید میشود که اکثرا در موارد پرورش ماهی وقفس و پرورش طیور کاربرد دارد.
مزیت تورهای بدون گره این است که سبک تر بوده و آسانتر مورد استفاده قرار می گیرد و هزینه آن به جهت صرفه جویی در مواد اولیه پایین تر است،مقاومت تور بدون گره در برابر اصطکاک و فرسایش بالاتر می باشد. نیروی لازم برای باز کردن اتصال (بند) بیشتر از گره است تور بدون گره آسانتر تمیز میشود و سریعتر خشک می شود.
تورهای بدون گره که (عامیانه به علت نداشتن اطلاعات به تورهای پرسی معروف شده) با دستگاههای مخصوص توربافی بافته میشود امروزه دربسیاری مصارف تور بدون گره به تور گره دار ترجیح داده میشود که میتوان از جمله به مصارفی از قبیل :
-- تورهایی که در شهربازی ها ودر ارتباط با بدن کودکان و انسان ها است.
-- تور هایی که برای نگهداری ومحافظت از حیوانات به خصوص پرندگان استفاده میشود.
-- تورهایی که در ارتباط با بدن ورزشکاران است مانند تور والیبال و تور های نابینایان.
-- تورهایی که برای پرورش و نگهداری آبزیان استفاده میشود (مانند پرورش ماهی در قفس)

-- تورهای ایمنی ونجات که در پروژه های ساخت وساز و ساختمان ها برای جلوگیری از آسیب دیدگی و نجات جان استفاده می شود

منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید