استان مرکزی رتبه سوم پرورش ماهی قزل‌آلا در استخرهای کشاورزی کشور است

شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۱۰۲ بازدید

استان مرکزی رتبه سوم پرورش ماهی قزل‌آلا در استخرهای کشاورزی کشور است
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: این استان رتبه سوم پرورش ماهی قزل‌آلا در استخرهای ذخیره کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.
حسن اکبری اظهار داشت: آبزی‌پروری در استخرهای ذخیره کشاورزی یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه آبزی‌پروری و کمک به اقتصادی‌تر کردن فعالیت‌های کشاورزی و ایجاد درآمد بیشتر برای کشاورزان کمک کند.
وی تصریح کرد: در استان مرکزی حدود 230 واحد آبزی پروری وجود دارد که صرفاً از منابع آب‌های زیر زمینی (چاه کشاورزی) برای انجام آبزی‌پروری در سیستم‌های سردآبی، گرمابی و حد واسط استفاده می‌کند.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه این تعداد واحدها حدود 80 درصد از کل واحدهای آبزی پروری استان را شامل می‌شود، گفت: در سال گذشته استان مرکزی رتبه سوم پرورش ماهی قزل‌آلا در استخرهای ذخیره کشاورزی را بعد از استان زنجان و خراسان رضوی به خود اختصاص داد.

اکبری ادامه داد: می‌توان با طراحی استخرهای مربوط به طرح‌های آبیاری نوین به منظور انجام فعالیت دو منظوره و همچنین مهندسی مجدد استخرهای ذخیره کشاورزی موجود که منبع آبی آن دارای پروانه از امور آب می‌باشد این ظرفیت را افزایش و رتبه تولید آبزی‌پروری استان را در این استخرها بهبود بخشید.

وی با اشاره به تعداد چاه‌های دارای مجوز استان بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا به لطف و یاری خداوند در پایان برنامه ششم توسعه با جلساتی که با دهیاران، بخشداران، فرمانداران و همچنین بعضی از مسئولان شهرستانی در کمیته‌های آب و کشاورزی برگزار شده حداقل 100 حلقه چاه دارای مجوز از امور آب به واحدهای آبزی پروری استان اضافه تا در پایان برنامه ششم توسعه حدود 500 تن ماهی قزل‌آلا تولید و به ظرفیت آبزی‌پروری استان از طریق پرورش در استخرهای ذخیره کشاورزی اضافه شود
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید