رودخانه‌های رشت یکی از بزرگترین تنگناهای این شهر هستند

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

رودخانه‌های رشت یکی از بزرگترین تنگناهای این شهر هستند
فرماندار شهرستان رشت اظهار کرد: رودخانه‌های رشت یکی از بزرگترین تنگناهای ما در این شهر هستند که حساسیت مدیریت شهری و کشوری بر این دو رودخانه باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
سید عیسی مهدوی، فرماندار شهرستان رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار، اظهار کرد: امروز فرصتی گرانبها برای پاسداشت انسان‌های پر تلاش و سخت کوشی است که رسالت خبری خویش را به نحو شایسته انجام می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در توسعه شهری می‌توانند صاحب نظر و ایده باشند، گفت: خبرنگاران سفیران زدودن سیاهی و تاریکی از متن جامعه‌ هستند.
مهدوی با اشاره به اینکه شهرستان رشت با 930 هزار نفر جمعیت، 76 درصد شهری و 24 درصد روستایی است، گفت: این شهرستان از هر نظر دارای ظرفیت‌های مختلفی است که باید از آنها بهره مند شد.
وی سازماندهی فضای شهری و مدیریت توسعه شهری را یکی از ارکان‌های مهم این شهرستان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان 230 هزار جمعیت روستایی فعال با 70 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد یکی از بهترین نقطه‌های ایران زمین است.

11 درصد برنج کشور در شهرستان رشت تولید می شود
مهدوی، داشتن سفره‌های زیرزمینی بسیار غنی را یکی از علت‌های داشتن باغات میوه، چای و مزارع عنوان کرد و افزود: با اهتمامی که کشاورزان دارند، 11 درصد برنج کشور و 28 درصد برنج استان در شهرستان رشت تولید می‌شود که از لحاظ اقتصادی بسیار ارزشمند است.
وی در ادامه با اشاره به توانمندی‌های شهرستان رشت، بر تجاری شدن کشاورزی این شهرستان رشت تاکید کرد و افزود: در بحث ظرفیت سازی صنعتی نیز تا کنون یکی از پنج شهر صنعتی استان هستیم.
مهدوی با بیان اینکه 90 درصد سطوح اراضی رشت جلگه‌ای و 10 درصد کوهپایه‌ای است، گفت: شهرستان رشت ظرفیت بالایی در جذب گردشگر داشته و همچنین از لحاظ آبزی‌پروری و تولید آبزیان در استان رتبه نخست را داراست.
وی با بیان اینکه شهرستان رشت از مناطق وسیع تاریخی و میراثی مهمی برخوردار است، ادامه داد: موزه میراث روستایی، بقعه خواهر امام، باغ محتشم، عمارت کلاه فرنگی و ... از ظرفیت های گردشگری این شهر هستند.
فرماندار رشت در ادامه به برنامه‌های بلند مدت و کوتاه‌ مدت فرمانداری رشت اشاره و خاطرنشان کرد: رودخانه‌های رشت یکی از بزرگترین تنگناهای ما در این شهر هستند که حساسیت مدیریت شهری و کشوری بر این دو رودخانه باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
مهدوی همچنین به طرح جامع ترافیک و استانداردسازی معابر شهرستان رشت اشاره کرد و ادامه داد: با تصویب این طرح، محدودیت‌های حمل و نقل درون شهری رشت نیز مرتفع می شوند.
سیاست‌های استان به سمت پروژه‌های نیمه تمام است
وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های استان به سمت پروژه‌های نیمه تمام است، ابراز امیدواری کرد: اعتقادمان بر این است که مردم از طولانی شدن پروژه‌ها نارحتند از این رو سیاست دولت تدبیر و امید بر این است که ابتدا پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برساند.
مهدوی اظهار کرد: 313 پروژه نیمه تمام را با اعتبارات سال جاری به اتمام می‌رسانیم.
فرماندار رشت با اشاره به 22 کیلومتر نوار ساحلی این شهرستان، از اجرای 14 طرح سالم‌سازی دریا در این سواحل خبر داد و گفت: این منطقه با این میزان نوار ساحلی ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد.
وی یکی از مشکلات اصلی این شهرستان را اشتغال عنوان کرد و گفت: این شهرستان با توجه به نرخ بیکاری وسیعی که دارد، طرح‌های تفریحی و تویستی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و کارآفرینی می تواند بسیار باریش موثر باشد
منبع : خبرگزاری شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید