تولید آبزیان شهرستان ساوه به ۲۱۷ تن رسید

یک‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
تولید آبزیان شهرستان ساوه به ۲۱۷ تن رسید

رئیس جهاد کشاورزی ساوه گفت: سال گذشته شهرستان ساوه ۲۱۷ تن از انواع مختلف آبزیان را تولید کرد

حسن شریفی با اشاره به میزان تولید آبزیان شهرستان ساوه در سال گذشته اظهار داشت: پرورش آبزیان این شهرستان سال گذشته در مجموع 217 تن بوده که از این میزان 120 تن سردابی، 22 تن گرم آبی، 40 تن خاویار و 35 تن منابع آبی بوده است.

وی افزود: این مقدار تولید آبزی نشان از افزایش 100 درصدی تولید آبزیان در ساوه نسبت به سال 94 دارد و در سال 96 با توجه به پیش‌بینی بهره‌برداری از پنج طرح بزرگ آبخیزداری انتظار می‌رود که وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه تصریح کرد: سال گذشته پرورش 204 هزار قطعه بچه ماهی و 500 هزار قطعه ماهی زینتی را داشتیم که در حوزه پرورش بچه ماهی رتبه پنج و در حوزه ماهیان زینتی رتبه سوم استان را کسب کردیم.

شریفی بیان کرد: خوشبختانه در همه حوزه‌های کشاورزی به‌ویژه شیلات برای ارائه تسهیلات مشکلی وجود ندارد و هر سرمایه‌گذاری که در گذشته وام دریافت نکرده و بدهکار نباشد بدون هیچ محدودیتی از تسهیلات برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: عمده مشکلاتی که در مسیر توسعه شیلات وجود داشت، مشکل سند و آب بود و متقاضیان برای گرفتن مجوز باید سند ارائه می‌کردند که خوشبختانه مشکل سند برطرف شده ولی بحث مشکل آب مربوط به امور آب است و مهم‌ترین مشکل آن به مسائل اجتماعی ساکنان آن منطقه مربوط می‌شود که همکاری نمی‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود تا متقاضیان سرمایه‌گذاری در این عرصه از فعالیت منصرف شوند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساوه عنوان کرد: بزرگترین پرورش واحد خاوریار و قزل‌آلا در شهرستان ساوه بوده و سال آینده هم بزرگترین واحد پرورش قزل‌آلا با ظرفیت 120 تن به بهره‌برداری می‌رسد.

شریفی اضافه کرد: میانگین سرانه مصرف آبزیان در شهرستان ساوه 9.2 بوده که از میانگین سرانه مصرف آبزیان ‏دراستان مرکزی که 8.5 است بالاتر بوده و متاثر از مهاجرپذیری این شهرستان است.‏

وی افزود: سال گذشته 10طرح با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه با اشاره به طرح تنظیم بازار نوروزی گفت: توزیع اقلام تنظیم بازار تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد که تاکنون 70 تن سیب و 150 تن پرتغال توزیع شده و قیمت برای عرضه و تحویل به مصرف کننده برای هر کیلو سیب درختی سه هزار و 700 تومان و برای پرتقال هم هر کیلو سه هزار و 900 تومان است.

شریفی افزود: تاکنون هم بیش از 14 تن مرغ منجمد، 40 تن برنج از طریق اتحادیه تعاونی روستایی و 40 تن از طریق معرفی در داخل شهر توزیع شده است

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید