همکاران میتوانند از اینجا مشکلات و تنگناهای فعالیت های شیلاتی شخصی و منطقه ای خود را جهت اطلاع مسئولین مربوطه ارسال نمایند
کلیه فعالان شیلاتی از اینجا میتوانند تصاویر و ویدئو های جالب شیلاتی را ارسال کنند که به نام خودشان ثبت و در معرض تماشای همکاران گذاشته شود.
حضور شما در پایگاه اینترنتی ایران آکوا iranaqua.ir
از اینجا رایگان فعالیت های شیلاتی خود را به همکاران و علاقه مندان بیشتر معرفی کنید
کارشناسان و متخصصین محترم علوم شیلاتی از اینجا میتوانند نسبت به معرفی و ارتباط بیشتر با همکاران شیلاتی اقدام کنند
همکاران شیلاتی میتوانند از اینجا اخبار صنف شیلاتی خود را ارسال و منتشر کنند
ایران آکوا iranaqua.ir اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران
عرش نیوز:این حامل ماهیهای زنده توسط شرکت کشتیسازی «ترسان» ترکیه و برای شرکت پرورشدهنده ماهی سالمون به نام Bakkafrost ساخته خواهد شد و به عنوان راهکاری برای حمل ماهیها از زیستگاهشان به کارخانه پردازشکننده ارائه میشود.
بر اساس اطلاعات سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل، پرورش سالمون از سال 1982 به بعد تا شاخص 10 افزایش یافته و این خبر خوشی برای علاقهمندان به مصرف این آبزی است، در عین حال، یک مشکل لجیستیک را مطرح میکند.
رودخانهها، مصب رودها و آبدرهها اغلب بهترین مکان برای زیستگاههای سالمون هستند، اما این نقاط بیشتر در مکانهایی واقع شدهاند که برای کارخانجات پردازشکننده ایدهآل نیستند؛ بنابراین انتقال سالمون به این کارخانهها با دشواریهایی روبروست.
صید این آبزیان با تور و ریختن آنها در یک کانتینر حتی برای سفرهای کوتاه میتواند به کبودی بدنشان یا مطرحشدن جنجالهای اخلاقی منجر شود.
در این جا پرسش مطرحشده چگونگی صید سالمون از زیستگاهها و انتقال این ماهی به کارخانجات پردازنده به انسانیترین شیوه ممکن است، به طوری که کیفیت ماهیها حفظ شود.
پاسخ این سوال حمل سالمون و دیگر ماهیهای زنده در تانکهای موجود بر بورد کشتیها (مانند آکواریومهای شناور) است.
به گفته نویسندگان عصر باستان مانند پلینی بزرگ و همچنین باستانشناسان مدرن، حمل ماهیهای زنده در کشتیها برای دست کم دو هزار سال معمول بوده است.
هماکنون هم دهها کشتی در آبهای نروژ در حال حمل ماهیهای زنده هستند، اما در سالهای اخیر تمایل به سمت کشتیهای بزرگتر بوده و نمونهای از این دست آخرین کشتی شرکت Rolls-Royce است.
کشتی که برای شرکت Bakkafrost طراحی میشود، از نوع NVC 386 است که 75.8 متر طول دارد و ظرفیت حمل سه هزار متر مکعب را داراست.
اندازه این کشتی 1.6 برابر استخر المپیک گزارش شده و برای حمل 442 تن ماهی زنده کفایت میکند.
علاوه بر این، این فناوری دارای سامانه نفوذکننده به موج است و این امر امکان حفظ سرعت و ثبات را در دریاهای خشن فراهم میکند،
افزون بر این، تکنولوژی جدید سوخت فسیلی کمتری مصرف میکند و بیشتر از سیستم پیشرانش دیزل-الکتریک با دو موتور Bergen C6 بهره میبرد.
کشتی مزبور در جزایر فارو عمل میکند و سالمون اقیانوس اطلس را از زیستگاه Bakkafrost به کارخانجات پردازش واقع در ساحل منتقل میکند.
این سامانه دریایی دارای خدمه، هفت کابین منفرد، سالن، غذاخوری و مرکز پرورش اندام به همراه سونا است