افزایش 19 درصدی صید ماهیان استخوانی در گلستان

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
افزایش 19 درصدی صید ماهیان استخوانی در گلستان

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات استان گلستان از افزایش 19 درصدی صید ماهیان استخوانی در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

محسن یحیایی اظهار کرد: از 17 مهر سال 95 تا 15 فروردین سال 96، مقدار 253 تن انواع ماهیان استخوانی در استان گلستان صید شده که این مقدار نسبت به فصل صید سال گذشته، 19 درصد افزایش داشته است.

وی، بیشترین نوع ماهیان صید شده را ماهی سفید و کفال اعلام کرد و افزود: در این مدت میزان صید ماهی کفال با 20 درصد افزایش به 207 تن رسیده و همچنین میزان صید ماهی سفید نیز با افزایش 17 درصدی نسبت به سال گذشته به 34 تن رسیده است.

یحیایی با اشاره به اینکه در حال حاضر 17 تعاوی پره در استان گلستان فعالیت می کنند، تصریح کرد: سرانه صید هر تعاونی در این مدت 15 تن بوده است که نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش یافته است.

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان در ادامه از تمدید مهلت صید ماهیان استخوانی در استان گلستان تا 25 فروردین‌ خبر داد و گفت: شرایط نامناسب جوی در فصل صید، کاهش دفعات پره کشی، میزان صید و وضعیت مهاجرت ماهی سفید به سواحل، از دلایل عمده تمدید زمان صید بوده است که خوشبختانه با موافقت ریاست سازمان شیلات کشور این مهم در سه استان شمالی کشور انجام شده است

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید