آمادگی 80 سرمایه‌گذار برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس گیلان

شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۹۰ بازدید
آمادگی 80 سرمایه‌گذار برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از اعلام آمادگی 80 نفر سرمایه‌گذار برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریای خزر در این استان خبر داد

اسحاق شعبانی در بندر انزلی با اشاره به فعالیت‌های آبزی‌پروری در گیلان اظهار کرد: گیلان در ردیف استان‌های پیشرو در آبزی‌پروری بوده و روند توسعه در این صنعت را به سرعت طی کرده است.

وی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه آبزی‌پروری در سال‌های گذشته در گیلان اشاره کرد و افزود: آبزی‌پروری با رویکرد بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های بالقوه پرورش ماهی در آب‌بندان‌ها و پرورش ماهی در محیط محصور در استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه 80 نفر از سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریای خزر در این استان اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: پرورش گونه‌های ماهیان خاویاری و آموزش و ارتقای دانش فنی و همچنین مهارت حرفه‌ای آبزی‌پروری از برنامه‌های شیلات در گیلان است.

شعبانی ترویج، مکانیزاسیون و تجهیزات جدید و افزایش تولید در واحد سطح را سبب توسعه کمی و کیفی تولیدات آبزی‌پروری در گیلان خواند و بیان کرد: زمین و آب دو عامل مهم در توسعه آبزی‌پروری محسوب می‌شود در این زمینه با موانعی در استان مواجه هستیم.

وی به وجود محدودیت‌هایی برای افزایش تولید آبزیان در واحد سطح در گیلان اشاره کرد و گفت: آب عنصری است که تمام موجودات می‌خواهند از آن استفاده کنند و با وجودی که گیلان از استان‌های پر باران محسوب می‌شود اما منابع آبی شیرین در استان محدود است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه نگرش استفاده از آب شیرین برای آبزی‌پروری به طرف آب شور تغییر پیدا کرده است، متذکر شد: یکی از راهکارهای استفاده از آب شور پرورش ماهی در قفس در دریاست و این امر 50 سال در دنیا قدمت دارد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید