دومین جشنواره طبخ آبزیان در اردبیل برگزار شد

شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
دومین جشنواره طبخ آبزیان در اردبیل برگزار شد

دومین جشنواره طبخ آبزیان به فاصله کمتر از یکماه در اردبیل برگزار شد

به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در شهر هشجین خلخال برگزار شد. جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در مورخ 19 بهمن ماه 1395در سالن شهید رجبی شهر هشجین با حضور میرآرمان واعظی مدیرکل شیلات استان، اکبری نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، نعمتی امام جمعه شهر هشجین ، شهردار خلخال،بخشدار ،شهردار ، رئیس اداره بهداشت و فرمانده بسیج هشجین ،مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان،روحانیون واهالی خونگرم وصمیمی شهر هشجین به همت روابط عمومی اداره کل شیلات اردبیل برگزار شد .

واعظی ضمن تبریک دهه مبارک فجر به حضار محترم اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان شیلات ایران بالابردن فرهنگ مصرف ماهی در میان مردم می باشد در این زمینه استان اردبیل با مصرف سرانه 5/10 کیلوگرم در بین استان های غیر ساحلی رتبه سوم کشور را داراست که با برگزاری جشنواره ها و پخش برنامه تلویزیونی "سو هدیه سی" از صدا سیمای استان به همراه برنامه آشپزی آبزیان ،امیدواریم در چهار سال آینده مصرف سرانه به 14 کیلوگرم برسد وی اشاره نمودند مصرف ماهی علاوه بر این که بهترین و زود هضم ترین نوع پروتئین می باشد دارای چربی امگا3 است که باعث جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی می شود .ایشان افزود: طبق گفته محققین و متخصصان قلب ، تغذیه با ماهی باعث تنظیم ضربان قلب نیز می شود وی در پایان از زحمات و حمایت های دکتر صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، استاندار، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر حامیان که در برگزاری جشنواره صمیمانه تلاش نمودند تقدیر و تشکر نمود.

در این مراسم اکبری در مورد اهمیت مصرف آبزیان در اسلام سخنانی رابیان نموده وازبانیان برگزاری این جشنواره به ویژه مدیر کل وکارکنان اداره کل شیلات استان تشکر و فعالیت های آنها را در مورد آبزی پروری وآبزی مصرفی شاخص دانست.

سپس امام جمعه هشجین اظهار داشتند برگزاری این جشنواره ها در افزایش مصرف سرانه آبزیان تاثیر مثبت داشته وباعث نشاط مضاعف مردم می شود و شرکت تعداد کثیر مردم دراین جشنواره را نشان شعور و فرهنگ بالای مردم دانست و از زحمات مدیر کل وکارکنان شیلات استان در برگزاری جشنواره تشکر کردند .در ادامه شهردار خلخال وبخشدار هشجین هر کدام طی سخنانی از بر گزاری این جشنواره ابراز خوشحالی نمودند. شهردار خلخال اعلام آمادگی نمود که در آینده در شهرستان خلخال هم این جشنواره برگزار شود. گفتنی است در پایان جشنواره که در حدود 60 نوع غذا با آبزیان پخته شده بود به ده نفراول جوایز نفیس توسط اداره کل شیلات استان اهدا شد

منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید