سرانه مصرف آبزیان در مازندران ۱۳ کیلوگرم است

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۹۳ بازدید
سرانه مصرف آبزیان در مازندران ۱۳ کیلوگرم است

مدیرکل شیلات مازندران، سرانه مصرف آبزیان در استان را ۱۳.۷ کیلوگرم اعلام کرد

حسینعلی رستمی پیش از ظهر چهارشنبه در ستاد برگزاری جشنواره مصرف آبزیان با بیان اینکه هفتمین جشنواره عرضه وطبخ آبزیان از۱۷ اسفندماه در شهرستان ساری برگزار می شود اظهار داشت: با توجه به ظرفیتها و توانمندی های خوب شیلاتی استان و جایگاه ممتاز آن در فعالیت های شیلاتی کشور و نظربه در پیش بودن ایام پایانی سال و نیز تبلغ و ترویج فرهنگ آبزی مصرفی در جامعه ، در نظر داریم این جشنواره را در شهر ستان ساری برگزار کنیم. رستمی افزود: ترویج روشهای جدید طبخ ماهی و شناساندن آن به مردم و معرفی محصولات و فرآورده های شیلاتی از جمله اهداف مهم شیلات استان دربرگزاری این جشنواره است

مدیرکل شیلات مازندران از اتحادیه ها و تعاونیهای صیادی و آبزی پروری به خصوص فعالان شیلاتی استان خواست با توجه به ظرفیت بالای شیلاتی در جشنواره با حساسیت بیشتری حضور یابند.

وی بابیان اینکه سرانه مصرف آبزیان دراستان درحال حاضر ۱۳.۷ کیلو گرم است اظهار امیدواری کرد: جشنواره آبزیان بتواند زمینه های لازم را برای ارتقاء فرهنگ آبزی مصرفی و تولید بیشتر و افزایش سرانه مصرف آبزیان فراهم کنند.

به گفته دکتر رستمی ، هفتمین جشنواره عرضه و طبخ آبزیان قرار است از ساعت ۱۰ صبح ۱۷ اسفندماه جاری به مدت پنج روز در شهرستان ساری، بعداز پل تجن، پارک قائم به همراه کلاسهای آموزش طبخ ماهی با استفاده از مربی مجرب برگزار شود که شهروندان می تواند ضمن بازدید و خرید محصولات شیلاتی به صورت رایگان در کلاسهای آموزشی طبخ شرکت کنند.

مدیرکل شیلات استان همچنین از برگزاری مسابقه طبخ ماهی در پنج محور : حفظ ارزشهای غذایی ماهی،بهترین تزئینات،باصرفه بودن و سهولت در طبخ , ،نوآوری و خلاقیت ، کیفیت و طعم ومزه غذا خبر داد و تصریح کرد: از تعداد ۱۵ نفربرتر شرکت کننده درمسابقه طبخ ماهی تجلیل خواهد شد

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید