مجوز تاسیس ۳ رشته‌ کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های لرستان صادر شد

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
مجوز تاسیس ۳ رشته‌ کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های لرستان صادر شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در زمینه‌های گردشگری، محیط زیست و شیلات مجوز اصولی برای تاسیس مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های لرستان صادرشد

محمد فرهادی در حاشیه جلسه شورای اداری استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه‌های آموزش عالی در لرستان دارای 2 دانشگاه بزرگ و تعدادی واحدهای وابسته به آن از قبیل دانشگاه آزاد، علمی کاربردی، پیام نور و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی غیردولتی و غیر انتفاعی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه لرستان دانشگاه معتبر و خوبی است، افزود: در دانشگاه‌های استان بیش از 100 هزار دانشجو وجود دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه استان لرستان در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری، منابع طبیعی و شیلات دارای ظرفیت‌های خوبی است عنوان کرد: نیاز است رشته‌های مرتبط با این حوزه‌ها در دانشگاه‌های استان تاسیس شوند بنابراین هم در زمینه رشته‌های گردشگری و هم شیلات مجوز اصولی در مقطع کارشناسی ارشد داده شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سفر به استان لرستان صبح امروز چندین طرح افتتاح شده است، بیان کرد: طرح‌هایی مانند آزمایشگاه مرکزی شماره2 دانشگاه لرستان، گازرسانی به دانشگاه لرستان و بیمارستان دامپزشکی لرستان صبح امروز افتتاح شدند.

فرهادی گفت: طی صحبت‌هایی که با اساتید و مدیریت دانشگاه لرستان و شورای اداری استان داشتیم در تعاملیم که صحبتی بین دانشگاه و وزارتخانه، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف صورت گیرد که بتوانند با همکاری و همراهی مشکلات منطقه را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: در زمینه های گردشگری، محیط زیست و شیلات مجوز اصولی برای تاسیس مقطع کارشناسی ارشد داده شده و مقدماتی باید فراهم شود تا پذیرش دانشجو صورت گیرد.

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید