تدوین اولین سند توسعه شیلات کشور در سیستان و بلوچستان

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
تدوین اولین سند توسعه شیلات کشور در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان از تدوین اولین سند توسعه شیلات کشور در این استان با زمینه سازی برای ایجاد 750 هزار شغل در کشور خبر داد و اظهار کرد: توسعه صیادی را در سواحل مکران در دستور کار قرار داده‌ایم

علی اوسط هاشمی افزود: 70 درصد تُن ماهی کشور در این استان تولید می‌شود و تاکنون برای تأمین قوطی کنسرو مجبور بودیم سه هزار کیلومتر را طی کنیم تا قوطی کنسرو را از تبریز به این استان وارد کنیم اما اکنون این کارخانه در استان راه اندازی شده است.

استاندار در ادامه بیان کرد: 900 لنج صیادی در استان وجود دارد و تا شاخ آفریقا امکان صیادی برای صیادان استان فراهم است.

اوسط هاشمی بیان کرد: در سال جاری حدود 560 تا 570 تن میگو از این استان صادر شده و در تلاشیم تا مزارع پرورش ماهی و میگو را در استان توسعه دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کارگروهی برای توسعه سواحل مکران با مشارکت دو استاندار سیستان و بلوچستان و هرمزگان به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و مشارکت 9 وزیر تشکیل شده و مصوبات آن در حد مصوبه هیات دولت محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه به عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور نامگذاری شده که در نتیجه آن 6 مجوز ایجاد واحد پتروشیمی دریافت شده و در پی آن کارگاه‌ها تجهیز شده و عملیات اجرایی ساخت این واحدها آغاز شده است.

استاتدار ادامه داد: علاوه بر آن سه مجوز برای ساخت فولاد سازی به ظرفیت مجموع یک میلیون و 600 هزار تن دریافت شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ما درصددیم منطقه ویژه اقتصادی را در سیستان احیا کنیم تا از ظرفیتهای کشورهای همسایه برای صادرات محصولاتمان استفاده کنیم.

وی گفت: وقتی تفاهم‌ها در استان قدرت پیدا کرد و اختلافات بزرگان قوم‌های استان به حداقل رسید تلاش کردیم سیمای واقعی استان را در معرض دیگران قرار دهیم. در این شرایط دیگر حنای کسانی که با گل آلود کردن فضا به دنبال به دست آوردن مال هستند رنگی ندارد.

هاشمی اظهار کرد: به برکت برجام فرصت های بسیاری فرا روی ما قرار گرفت و سیمای قشنگ ایران به نمایش گذاشته شد و ما هم از همین فرصت پیش آمده حداکثر استفاده را بردیم به گونه‌ای که تاکنون 80 تا 85 هیات خارجی وارد استان ما شدند

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید