افزایش ۶۰ درصدی تولید آبزیان در طارم

یک‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

افزایش ۶۰ درصدی تولید آبزیان در طارم
حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به افزایش 60 درصدی تولید آبزیان در شهرستان طارم اظهار کرد: در تولید مرغ گوشتی نیز 50 درصد افزایش تولید داریم.
وی با اشاره به وجود 14 هزار و 670 راس دام سبک و 21 هزار و 100 راس دام سنگین در شهرستان طارم تصریح کرد: در مجموع یک هزار و 516 تن گوشت قرمز و 8 هزار و 165 تن شیر تولید شده است.
معاون فرماندار طارم گفت: تعداد 454 هزار قطعه مرغ گوشتی و 18 هزار قطعه بوقلمون صنعتی که تازه خط تولید آن به جریان افتاده است در طارم وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: از 250 هزار و 200 قطعه طیور بومی به میزان یک هزار و 230 تن گوشت سفید تولید می‌شود.
حیدری با بیا اینکه از تعداد 14 هزار و 652 عدد کندوی زنبور عسل به میزان 102 تن عسل در سال برداشت می‌شود، افزود: از 450 هزار قطعه آبزیان تولید شده به میزان 225 تن گوشت ماهی امسال در شهرستان طارم تولید شده است.
وی تصریح کرد: این میزان تولید نه تنها نیاز شهرستان را رفع می‌کند بلکه به استان های گیلان، اردبیل و قزوین نیز ارسال می‌شود.
معاون فرماندار طارم گفت: شهرستان طارم به طور مستقیم این محصولات را صادر نمی‌کند ولی از طریق استان صادر می‌شود.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به دامداری‌های سنتی تصریح کرد: به دلیل سنتی بودن این نوع دامداری‌ها و به دلیل نداشتن پروانه که بر اساس محدودیت زمین داده می‌شود دامداران نمی‌توانند از ییلاقات استفاده کنند و در نتیجه این شغل را رها می‌کنند که مشکلی اساسی بود و نیازمند عزم جدی برای حل این مشکل است.
حیدری اظهار امیدواری کرد با تلاش‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد این مشکل حل شود

دیدگاه خود را بیان کنید