کشت خیار دریایی در سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان

یک‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۸ بازدید
کشت خیار دریایی در سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان

معاون شیلات سیستان وبلوچستان از خود کفایی استان در پرورش میگو خبر داد و گفت: مطالعات شناسایی و پرورش خیاردریایی آغاز شده و از سال آینده در آب های ساحلی جنوب استان کشت می شود

میران صداقتی از خود کفایی استان در پرورش میگو خبر داد و اظهار داشت: مطالعات شناسایی و پرورش خیاردریایی آغاز شده و از سال آینده خیار دریایی در آبهای ساحلی جنوب استان کشت می شود.

وی با اشاره به اتمام مطالعات تکمیلی طرح پرورش ماهیان در قفس، افزود: در حال حاضر ۴۴ فرد حقیقی و همچنین دو شرکت متقاضی همکاری با این طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۸ قفس چهل تا ۱۲۰ تنی در دو سایت هزارتنی و۳۵۰تنی کار گذاشته شده، گفت: متوسط اعتبار لازم برای هر قفس ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان است که به تولیدکنندگان تسهیلات کم بهره از سوی صندوق توسعه ملی اعطا می شود.

معاون آبزی پروری شیلات سیستان وبلوچستان به بیان اینکه بیش از ۹۰درصد از میگوی پرورش یافته استان به کشورهای امارات، روسیه و کشورهای اروپایی صادر و بقیه به مصرف داخلی می رسد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ هزار هکتار زمین مستعد پرورش میگو در جنوب استان شناسایی شده است.

وی از خود کفایی درپرورش و تامین میگو مولد استان خبرداد و بیان کرد: در سال جاری شش هزار میگو مولد در ۴ کارگاه تکثیر شده است.

وی سیستان وبلوچستان را بهشت آبزی پروری دانست و خاطرنشان کرد:اداره کل شیلات استان علاوه بر برنامه ریزی برای پرورش میگو و ماهی درقفس مطالعاتی را برای شناسایی وپرورش خیاردریایی نیز آغاز کرده و پیش بینی می شود سال آینده کشت این محصول ارزشمند در آب های ساحلی جنوب استان آغاز شود

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید