امید است با استفاده از ظرفیت های استانی و کشوری به جایگاه ویژه ای در پرورش آبزیان نایل شویم

یک‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
امید است با استفاده از ظرفیت های استانی و کشوری به جایگاه ویژه ای در پرورش آبزیان نایل شویم

مدیرکل شیلات استان گلستان: امید است با استفاده از ظرفیت های استانی و کشوری به جایگاه ویژه ای در پرورش آبزیان نایل شویم

گردهمایی معاونان برنامه ریزی و مدیریت منابع ادارات کل شیلات استان های ساحلی کشور مدیر کل شیلات گلستان با تشریح اقدامات صورت گرفته در این استان گفت: امید است با استفاده از ظرفیت های استانی و کشوری به جایگاه ویژه ای در پرورش آبزیان نایل شویم.

مهندس سید جواد قدس علوی،تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم با توجه به وضعیت منابع آبی کشور ، استفاده از آب های نامتعارف می تواند به عنوان راهکاری در دستور کار آبزی پروری قرار گیرد.
وی افزود: با توجه به وجود ده ها هزار هکتار زمینی که به لحاظ کیفیت کشاورزی در رده بندی 4 و 5 قرار دارند، فرصت مناسبی برای فعالیت های آبزی پروری در کنار دریای خزر است.
وی با تاکید بر تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی یادآور شد: از 4 پروژه بزرگ شیلاتی استان ، 3 پروژه شیلاتی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاوتی استان به تصویب رسید و یک پروژه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به تصویب رسیده است و تلاش می کنیم آنچه ظرفیت و پتانسیل استان هست را به مرحله عمل برسانیم.
مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به طرح پرورش ماهی در قفس و پن، گفت: مطالعات این طرح انجام شده و 3 محل برای استقرار پن و یک جایگاه برای قفس در نظر گرفته شده است و گلستان بهترین شرایط را برای اجرای این طرح ها دارد.
وی خاطر نشان کرد: سایت پرورش میگوی گمیشان امکان گسترش تا 28 هزار هکتار را دارد که در فاز اول آن از 4 هزار هکتار استفاده شده و در سال 95 ، یکهزار و 125 تن تولید میگوی این سایت بوده است. و پیش بینی می کنیم در سال جاری بالغ بر. 1500 تن میگو در استان تولید شود.
قدس علوی، اظهار کرد: برای توسعه زیر ساخت ها این سایت 200 میلیارد ریال تخصیص یافته است که بر اساس آن زهکشی های اصلی و کانال های آبرسان. از دریا به سایت انجام می شود.
وی با اشاره به تقاضای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در این سایت، گفت: طی روزهای آتی هیات کارشناسی سرمایه گذاری از کشور بنگلادش برای فاز دوم این مجتمع به گلستان خواهند آمد.
وی با تاکید بر اهمیت پرورش ماهیان خاویاری در گلستان ، یادآور شد: مطالعات ایجاد مجتمع 400 هکتاری ماهیان خاویاری انجام شده که بر اساس آن طی فاز اول در 220 هکتار ، و 8200 تن گوشت و 420 تن خاویار استحصال خواهد شد.
مدیر کل شیلات گلستان پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاه های کشاورزی در استان را نیز یکی از طرح های تحول زای اقتصاد مقاومتی دانست واظهار کرد: وجود حدود 18 هزار حلقه چاه های کشاورزی موجب شده که یکی از سیاست های اداره کل شیلات گلستان استفاده بهینه از این منابع در قالب پرورش ماهی باشد و با برنامه ریزی انجام گرفته در افق 1404 ، 18 هزار تن تولید در این زمینه خواهیم داشت که ماهیت آن با شاخص های اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا خواهد کرد.
منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید