شیلات؛ محور همکاری های قزاقستان و گلستان

یک‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
شیلات؛ محور همکاری های قزاقستان و گلستان

کشورمان از جمله کشورهایی است که در حوزه آبزیان و فرآورده های دریایی چه در دریاهای جنوب و چه در دریای خزر؛ می تواند در عرصه جهانی حضور داشته باشد. بسیاری از محصولات دریایی ایران از سوی کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است؛ کشورهای بسیاری خواهان همکاری و انجام مبادلات تجاری با کشورمان در این زمینه هستند. در حال حاضر نیز گلستان وقزاقستان برای سرمایه گذاری در بخش شیلات وماهیان زینتی همکاری های خود را آغاز کرده اند.

رمضان بهرامی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در این زمینه به ایرنا گفته است: "هیات تجاری پنج نفره کشور قزاقستان در مدت چهار روز حضور در گلستان، ضمن دیدار با مسئولان اقتصادی از ظرفیت بخش شیلات استان بازدید کردند که حاصل آن استقبال از مشارکت برای سرمایه گذاری در این بخش و ماهیان زینتی بود. حضور هیات تجاری قزاقستان در گرگان، در پی سفر هیات تجاری گلستان به ریاست استاندار در میانه آذر امسال به این کشور و طبق تفاهم نامه ها طی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه هفته گذشته انجام شد. رهاورد سفر این هیات تجاری، بررسی امکان استفاده از ظرفیت شیلات گلستان برای سرمایه گذاری در یکی از استان های قزاقستان بود

گلستان واقع در شمال کشور با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناسب از لحاظ فعالیت شیلات در ایران شرایط ممتازی دارد به طوری که تمام فعالیت های مرتبط با موضوع شیلات اعم از پرورش میگو، ماهیان خاویاری، گرمابی، سردابی، پرورش و تکثیر ماهیان زینتی و پرورش زالو در این استان انجام می شود. طبق گزارش چند روز قبل شیلات گلستان، هم اینک سطحی بالغ بر 6/6 هزار هکتار از زمین های استان زیرکشت محصولات شیلاتی است که 21 هزار و 500 تن تولید در سال جاری دارد و در افق 1404، تولیدی بالغ بر 60 هزار تن در برنامه کاری شیلات استان قرار دارد.

منبع : شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید