پیش‌بینی ایجاد بیش از 9000 هزار شغل در حوزه کشاورزی در کرمانشاه

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
پیش‌بینی ایجاد بیش از 9000 هزار شغل در حوزه کشاورزی در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال اشتغال مستقیم برای 9 هزار و 500 نفر در حوزه‌های مختلف کشاورزی از جمله دامپروری، شیلات، صنایع تبدیلی و... در استان با سرمایه‌گذاری 750 میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است.

خسرو شهبازی در کرمانشاه، اظهار داشت: بخش کشاورزی در راستای تحقق شعار سال«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری نقش و اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی کشور در گرو اشاعه، توسعه اشتغال و فرهنگ کار‌آفرینی نهفته است، یادآور شد: این سازمان در سال‌جاری نیز همچون سنوات گذشته و با حساسیت بیشتر در راه ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، بهبود فضای کسب و کار استان گام بر‌می‌دارد.

با تاکید بر استفاده از تمامی فرصت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال، تصریح کرد: این سازمان در توسعه کسب و کار، ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و تعامل مناسب با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر استان کرمانشاه در زمینه ثبت اشتغال ایجادی در سامانه ملی رصد معرفی شده است.

وی از حمایت جهاد کشاورزی نسبت به هرگونه فعالیتی که به افزایش اشتغال کمک کند خبر داد و گفت: ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه تولید محصولات کشاورزی به‌ خصوص صنایع تبدیلی و تکمیلی برای ایجاد اشتغال وجود دارد که کارآفرینان می توانند از این پتانسیل‌ها استفاده کنند و از حمایت جهاد کشاورزی بهره‌مند شوند.

شهبازی به برنامه‌های سازمان کشاورزی در زمینه اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: امسال اشتغال مستقیم برای 9 هزار و 500 نفر در حوزه‌های مختلف کشاورزی از جمله دامپروری، شیلات، صنایع تبدیلی و... در استان با سرمایه‌گذاری 750 میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است.

این مسؤول در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز برای ایجاد تعداد شغل‌های ذکر شده در حوزه کشاورزی، اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز با تلفیقی از منابع آورده شخص سرمایه‌گذار، کمک‌های فنی و اعتباری بانک‌ها، منابع ملی و استانی تامین می‌شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید