احداث کارخانه تولید خوراک آبزیان در خمین با سرمایه گذاری خارجی

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
احداث کارخانه تولید خوراک آبزیان در خمین با سرمایه گذاری خارجی

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: عملیات احداث کارخانه تولید خوراک آبزیان در خمین با سرمایه گذاری خارجی هفت میلیون دلاری یک شرکت دانمارکی، تیرماه سال جاری آغاز می شود

حسن اکبری روز سه شنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات احداث شهرک ماهیان زینتی شهرستان محلات، اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون، ۱۹ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به بخش شیلات و آبزی پروری جهاد کشاورزی استان مرکزی اختصاص یافته است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: در سال ۹۵، سه هزار و ۱۵۶ تن آبزی در استان مرکزی تولید شده که نسبت به سال قبل از آن با رشد ۵۴ درصدی همراه بوده است.

اکبری بیان داشت: صادرات ماهیان زینتی استان مرکزی در سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن افزایش شش برابری داشته و بیش از یک میلیون و یکصد هزار دلار در این زمینه صادرات داشتیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری یکی از شرکت های معروف تولید خوراک آبزیان جهان در استان مرکزی، تصریح کرد: طبق رایزنی های انجام شده مقرر است این شرکت دانمارکی برای احداث کارخانه تولید خوراک آبزیان در استان مرکزی هفت میلیون دلار سرمایه گذاری کند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: تیرماه سال جاری عملیات اجرایی این پروژه در خمین آغاز شده و فرآیند آن طبق پیش بینی ظرف مدت ۱۷ ماه به پایان می رسد.

اکبری اضافه کرد: راه اندازی و بهره برداری از این طرح، برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند و علاوه بر آن با صادرات محصول تولیدی این کارخانه به کشورهایی همچون امارات و ترکیه، برای کشور ارزآوری نیز به دنبال خواهد داشت

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید