راه اندازی 50 کارگاه تولیدی و ایجاد 150 فرصت شغلی برای مستضعفین

شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
راه اندازی 50 کارگاه تولیدی و ایجاد 150 فرصت شغلی برای مستضعفین

سپاه ناحیه بسیج تربت حیدریه با اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی50 کارگاه تولیدی کوچک و زوده بازده را طی یکسال گذشته راه اندازی و برای حدود 150 نفر در بخش های کشاورزی، دامپروی و آبزیان اشتغال ایجاد کرد

تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای کسانی که واجد شرایط و دارای طرح هستند بسیار مثمر ثمر بوده و بسیاری از کسانی که این تسهیلات را با مشکلاتی که برایشان بانک ایجاد می کند دریافت کردند، اکنون در کارگاههای خود مشغول بکار هستند.

در این راستا بسیج سازندگی تربت حیدریه با اعتبار 8 میلیارد ریال علاوه بر راه اندازی کارگاههای کوچک و زود بازده به برخی واحدهای رو به تعطیلی کمک کرد تا دوباره به چرخه تولید بازگردد.

احداث 15 سالن ورزشی با اعتبار بالغ بر 30 میلیارد ریال در مناطق مرکزی و حاشیه شهر تربت حیدریه از دیگر اقدامات دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که سالانه دهها هزار نفر در این اماکن به ورزش می پردازند.

همچنین برگزاری اردوهای جهادی بسیج سازندگی در فصل تابستان و زمستان برای مردم مناطق محروم و نیازمند فرهنگ روحیه خدمت و محرومیت زدائی را در جامعه ترویج داده، بطوریکه سالانه بالغ بر یکهزار بسیجی در 20 گروه جهادی در عرصه های عمران و آبادانی، درمانی و بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی به مردم مناطق محروم خدمات ارائه می کنند.

احداث 5 باب منزل مسکونی و بهسازی 40 باب منزل برای مددجویان کمیته امداد در روستاهای محروم و دور افتاده بخشی دیگر از فعالیتهای جهادی بسجیان سپاه ناحیه تربت حیدریه بشمار می رود.

خدمت رسانی به بیش از 6 هزار رزمنده بسیجی که سابقه بالای 6 ماه جبهه داوطلبانه در پرونده خود دارند از دیگر اقدام سپاه ناحیه بسیج تربت حیدریه می باشد.

همچنین تشکیل بیش از 700 گروه تربیتی حلقه صالحین در سطح پایگاههای مقاومت بسیج و مدارس با محوریت تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بعنوان مهمترین فعالیت فرهنگی سپاه در طول سال به شمار می رود

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید