شکایت محیط‌زیست از یگان حفاظت منابع آبزیان آستارا در محاکم قضایی

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۸ بازدید
شکایت محیط‌زیست از یگان حفاظت منابع آبزیان آستارا در محاکم قضایی

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستارا گفت: از یگان حفاظت منابع آبزیان به دلیل آلوده کردن هوا در محاکم قضایی شکایت شده است

محمدرضا روشنی در آستارا با بیان اینکه در چارچوب قانون برخورد با عوامل آلوده‌کننده محیط‌زیست این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: یگان حفاظت منابع آبزیان آستارا پس از کشف تورها و دام‌های صیادان متخلف اقدام به آتش زدن و امحای آنها در نوار ساحلی کرده بود و دود ناشی از آن حدود نیم ساعت موجب آلودگی شدید هوا و مزاحمت برای ساکنان محلی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستارا با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست و خودروهای آتش‌نشانی با حضور به‌موقع در محل، آتش را خاموش کردند، افزود: به دلیل اقدام مذکور از یگان حفاظت منابع آبزیان آستارا به دلیل آلوده کردن هوا در محاکم قضایی شکایت شده است.

روشنی با اشاره به اینکه آتش زدن زباله‌ها ساده‌ترین راه‌حلی است که مردم و متولیان امر برای خلاص شدن از شر زباله‌ها به آن متوسل می‌شوند، گفت: با آتش زدن زباله‌ها علاوه بر آلودگی محیط‌زیست شرایط آلودگی هوا در فضای شهر نیز فراهم می‌شود.

وی آتش زدن و سوزاندن زباله و بقایای محصولات کشاورزی و صنعتی را جرم دانست و بیان کرد: براساس قانون برای هر فرد یا هر منبع آلوده‌کننده هوا، ‌آب، خاک، صوت و محیط‌زیست مجازاتی پیش‌بینی‌شده که پس از شناسایی مجرم و منبع آلودگی، متخلفان مجازات می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستارا یادآور شد: در بحث حفاظت از محیط‌زیست اعتلای فرهنگ زیست‌محیطی، بهره‌مندی از تشکلات مردم‌نهاد و استفاده از ظرفیت‌های اقشار مختلف مردم در کنار سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با محیط‌زیست ضروری است.

به گزارش فارس، یگان حفاظت منابع آبزیان آستارا در سال جاری 2 هزار و 500 رشته دام ماهیان استخوانی و غضروفی و پنج فروند قایق را از صیادان متخلف در نوار ساحلی آستارا کشف کرده بود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید