سیریک قطب پرورش ماهیان گرمابی جنوب کشور می شود

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
سیریک قطب پرورش ماهیان گرمابی جنوب کشور می شود

رئیس شیلات سیریک با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان در عرصه آبزی پروری اظهار کرد: این شهرستان توانایی تبدیل شدن به قطب پرورش ماهیان گرمابی جنوب کشور دارد.

عبدالله رئیسی، رئیس شیلات شهرستان سیریک با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های سیریک در عرصه آبزی پروری گفت: این شهرستان توانایی تبدیل شدن به قطب پرورش ماهیان گرمابی جنوب کشور دارد در همین راستا سال گذشته نخستین طرح پرورش ماهیان گرمابی در استخر آب کشاورزی روستای محملیان بخش بمانی راه اندازی شد.

رئیس شیلات سیریک با بیان اینکه این طرح در ۲ استخر یک هکتاری با هدف پرورش بیش از ۶ هزار ماهی گرمابی راه اندازی شده است اظهار کرد: در این طرح ۲ نوع ماهی آمور و کپور به مدت ۶ الی 9 ماه در این استخرها پرورش داده می شود و پس از گذراندن دوره پرورش وارد بازارهای داخلی و خارج از کشور می شوند.

رئیسی بیان کرد: برای اجرای این طرح بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با شروع فعالیت در این طرح برای ۳ نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است، گفت: پیش بینی می شود تا پایان طرح پرورش بیش از ۸ تن ماهی آمور و کپور از این استخرها برداشت و روانه بازارهای مصرف شوند.

رئیس شیلات سیریک با اشاره به اینکه برداشت ماهیان گرمابی از این طرح نیمه دوم مردادماه سال جاری آغاز می شود، اظهار کرد: ماهیان صید شده علاوه بر استان های تهران ، اصفهان ،شیراز به کشورهای عراق، عمان و پاکستان نیز صادر می شوند.

روستای محملیان با ۱۲ خانوار در فاصله ۱۰ کیلومتری شرق شهر بندر کوهستک و ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بندر سیریک قرار دارد

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید