صیادان غیرمجاز در دریای خزر در گلستان دستگیر شدند

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
صیادان غیرمجاز در دریای خزر در گلستان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان گفت: صیادان غیرمجاز ماهیان خاویاری در دریای خزر در استان گلستان دستگیر شدند

سرهنگ غفار سعیدی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان در عملیاتی، برای حفاظت از دام‌های خاویاری 2 نفر از صیادان غیرمجاز را در حوزه استحفاظی چالاشت دستگیر و به دادسرای شهرستان بندرترکمن هدایت کردند.وی افزود: نیروهای گروه ویژه این یگان برای مقابله با صیادان غیرمجاز و حفاظت از دام‌های خاویاری در یک عملیات دریایی، یک فروند قایق موتوری 5 قوه اسب با 2 نفرسرنشین، به همراه 1 کیلوگرم ماهی استخوانی و یکدستگاه نورافکن را در حوزه استحفاظی چالاشت، شناسایی کردند

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای انقلاب شهرستان بندرترکمن تحویل داده شدند.

وی در ادامه بیان داشت: در این عملیات دریایی 1200 رشته دام فلسدار، 250 رشته دام غضروفی، 17 شاخه لنگر، یک دستگاه جی پی اس بلاصاحب کشف و تعداد 25 قطعه بچه ماهی غضروفی نیز در دریا رهاسازی شد.

سرهنگ غفار سعیدی‌نسب گفت: در گشت ساحلی توسط نیروهای یگان حفاظت شیلات استان گلستان در منطقه میان‌قلعه تعداد 5 باب کومه صیادی غیرمجاز نیز مورد تخریب قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در یک عملیات دیگر که از سوی نیروهای یگان حفاظت شیلات استان انجام شد، 2 نفر صیاد غیرمجاز دیگر نیز به همراه یک فروند قایق موتوری 5 قوه اسب، 1 دستگاه جی پی اس و 5 رشته دام فلسدار در حوزه استحفاظی بندرترکمن روبروی رودخانه گرگانرود شناسایی و دستگیر کرده و به دادسرا تحویل دادند.

فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان تصریح کرد: متهمان به همراه آلات و ادوات کشف شده پس از تشکیل پرونده قضایی برای رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرترکمن معرفی و اعزام شدند

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید