رهاسازی بیش از ۸ میلیون بچه ماهی در استخرهای پرورشی استان مرکزی

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
رهاسازی بیش از ۸ میلیون بچه ماهی در استخرهای پرورشی استان مرکزی

مدیر شیلات و آبزی‌پروری جهاد کشاورزی استان گفت: در ۵ ماهه نخست سال ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار بچه ماهی قزل‌آلا و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در سطح استخرهای پرورش ماهی در استان رهاسازی شد.

اکبری مدیر شیلات و آبزی‌پروری جهاد کشاورزی استان در جلسه شورای هماهنگی مشترک مدیریت شیلات سازمان با کارشناسان آبزی‌پرور شهرستان‌ها در کمیجان گفت: در ۵ ماهه نخست سال ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار بچه ماهی قزل‌آلا و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در سطح استخرهای پرورش ماهی در استان رهاسازی شد.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است. همچنین ۱۵ درصد واحدهای تولیدی آبزیان هم افزایش یافته است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان، با اشاره به برنامه‌های مدیریت شیلات در سطح استان در راستای اقتصادمقاومتی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی می‌توان به توسعه مراکز آبزی‌پروری، مراکز حد واسط، پرورش زالو و ماهی خاویاری اشاره کرد.

اکبری از تحقق کامل برنامه های مدیریت شیلات فراتر از آنچه در برنامه ششم توسعه آمده، خبر داد و افزود: افزایش تخصیص اعتبارات جاری و مستمر واحد شیلات متضمن پایداری تولید و ایجاد اشتغال در استان است.

تولید ۲۱ درصد ماهی توسط کمیجان در استان مرکزی

سلیمانی فرماندار کمیجان با اشاره به بحث اشتغال و تولید، فعالیت شیلات و آبزیان را یکی از عرصه‌های اشتغال‌زایی و تولید توصیف کرد و افزود: با برنامه‌ریزی دقیق، می‌توان نسبت به بهره‌برداری صحیح از منابع آب و مدیریت صحیح در استخرهای دو منظوره علاوه بر ایجاد اشتغال به تولید پایدار دست یافت.

فرماندار شهرستان کمیجان فعالیت گستره مدیریت شیلات در سطح استان را یکی از بخش‌های فعال در بخش کشاورزی قلمداد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان با اشاره به اینکه حدود ۲۱ درصد ماهی پرورشی در استان را شهرستان کمیجان تامین می‌کند، گفت: شهرستان کمیجان از حیث تولید این ماده پروتئینی ارزشمند در سال های اخیر مقام اول و دوم استان را به خود اختصاص داده و در پایان برنامه پنجم مقام سوم را کسب نموده است.

پس از پایان جلسه مسئولین شیلات شهرستانها از کارخانه تولید دانه طلایی کمیجان که کار تولید غذای ماهیان گرمابی، سردابی و میگو واقع در شهرک صنعتی کمیجان، بازدید کردند.

منبع : دیار آفتاب

دیدگاه خود را بیان کنید