موفقیت در پرورش آرتمیا دراستخرهای خاکی فسندوز

جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
موفقیت در پرورش آرتمیا دراستخرهای خاکی فسندوز

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از اجرای موفق پروژه پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی دشت فسندوز میاندوآب خبر داد

معصوم فصیح در بازدید رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور و سرمایه گذاران بخش خصوصی از مرکز تولید و پرورش آرتمیا در استخرهای الگویی ترویجی مجتمع 2هزار هکتاری دشت فسندوز میاندوآب اظهار کرد: یکی از فعالیت های شاخص استان، اجرای موفق پروژه پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی دشت فسندوز میاندوآب است. وی عنوان کرد: این پروژه با هدف باز سازی ذخایر آرتمیای دریاچه اورمیه و با همکاری سازمان محیط زیست استان انجام می شود.

وی گفت: الگو سازی برای احیای مجتمع 2 هزار هکتاری گرمابی دشت فسندوز، الگو سازی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی و تامین بخشی از نیاز مراکز تکثیر و پرورش آبزیان کشور از دیگر اهداف اجرای پروژه پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی دشت فسندوز میاندوآب است. فصیح افزود: با توجه به ظرفیت مناسب برای پرورش آرتمیا و وجود تاسیسات مشترک و غیر مشترک اجرا شده در مجتمع فسندوز برای پرورش و تولید آرتمیا و سیست از استخرها که قابل توجه است، به نظر این هیات بازدید کننده تعمیم آن به کل مجتمع با رعایت برنامه های لازم امکان پذیر است.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از آغاز فعالیت های صید و صیادی تعاونی های سقز لوی بوکان و تعاونی ۱۰ شاهین دژ خبرداد. معصوم فصیح افزود: با توجه به اتمام فصل تخم ریزی ماهیان در دریاچه ها تعاونی ها مجاز هستند فعالیت های صیادی خود را آغاز کنند

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید