راه اندازی رشته مهندسی محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

راه اندازی رشته مهندسی محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای ایجاد رشته های کارشناسی ارشد صنایع غذایی و دکتری علوم خاک اقدامات لازم انجام شده است و بنا داریم رشته های مهندسی محیط زیست و شیلات و آبزیان را در مقطع کارشناسی راه اندازی کنیم

جبرائیل رزمجو در جمع خبرنگاران گفت: برای ایجاد رشته های کارشناسی ارشد صنایع غذایی و دکتری علوم خاک اقدامات لازم انجام شده است و بنا داریم رشته های مهندسی محیط زیست و شیلات و آبزیان را در مقطع کارشناسی راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 40 آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی در دانشکده وجود دارد، تصریح کرد: این دانشکده 3 واحد گلخانه ای تحقیقاتی و آموزشی فعال دارد و ساختمان جدید دانشکده با 10 کلاس آموزشی و 10 آزمایشگاه در حال احداث است.

رزمجو با بیان اینکه دانشکده دارای یک واحد کارگاه ماشین آلات کشاورزی با بیش از هزار متر مربع است، افزود: یک واحد آموزشی و تحقیقاتی گوسفند داری با ظرفیت 100 راس و یک واحد آموزشی و تحقیقاتی مرغداری با ظرفیت حدود 2 هزار قطعه از دیگر امکانات دانشکده است.

وی با اشاره به اینکه دانشکده دارای مزرعه آموزشی و تحقیقاتی به مساحت 10 هکتاری است، ادامه داد: مجموعه گلخانه جدیدی بزودی احداث می شود که مراحل طراحی گلخانه و قرارداد به اتمام رسیده و در مرحله عقد قرارداد اجرا است و به زودی عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد.

رزمجو افزود: این واحد گلخانه ای در زمینی به مساحت حدود هزار و 320 متر مربع با اعتبار حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان احداث خواهد شد که دارای 18 واحد تحقیقاتی و 6 آزمایشگاه خواهد بود

منبع ایلنا

دیدگاه خود را بیان کنید