جذب 20 درصدی تسهیلات مکانیزاسیون شیلات در همدان

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
جذب 20 درصدی تسهیلات مکانیزاسیون شیلات در همدان

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون 20 درصد تسهیلات مکانیزاسیون بخش شیلات در استان همدان جذب شده است

علی دولو در همدان با اشاره به اینکه آبزی‌پروری در کنار چاه‌های کشاورزی معتبر و دارای مجوز از برنامه‌های جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: در استان همدان 17 هزار حلقه چاه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در صورت وارد کردن 5 هزار حلقه چاه برای آبزی‌پروری مشکلی ایجاد نمی‌کند، ادامه داد: یک واحد بسته‌بندی ماهی قزل‌آلا با ظرفیت یک‌هزار تن به زودی در همدان افتتاح خواهد شد.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با بیان اینکه بیماری مشترکی بین انسان و ماهی وجود ندارد، بیان کرد: در آبزی پروری استفاده از هورمون وجود ندارد و آنتی‌بیوتیک نیز زیر نظارت دامپزشکی مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه بهره‌وری یعنی مکانیزه کردن باید تسهیلات کم‌بهره و با سود پایین به کشاورز داده شود، ادامه داد: سود بالای تسهیلات باعث استقبال کم از تسهیلات مکانیزاسیون شده است.

دولو با بیان اینکه اکثر استخر‌های پرورش ماهی مکانیزه شده‌اند، ادامه داد: تجهیزات آبزی‌پروری ارزان‌قیمت بوده و اکثر تولیدکنندگان ترجیح می‌دهد با هزینه خود استخر‌های پرورش ماهی را تجهیز کنند و دنبال وام نمی‌روند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 20 درصد تسهیلات مکانیزاسیون بخش شیلات در استان همدان جذب شده است، افزود: با توجه به پتانسیل موجود در بخش شیلات جذب تسهیلات مکانیزاسیون افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش شیلات رشد خوبی داشته است، تاکید کرد: توسعه عمودی واحد‌های پرورش ماهی از اهداف جهاد کشاورزی است تا بتوان با حداقل فضا و حداکثر تولید را داشت.

وی در ادامه بیان کرد: کارگاه آموزشی پرورش ماهی در قنوات با 20 نفر برگزار شده است.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید