پایان صید صنعتی در آب های دریای عمان

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
پایان صید صنعتی در آب های دریای عمان

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران از پایان صید صنعتی در آب های دریای عمان خبر داد

مختار آخوندی تصریح کرد: صید صنعتی همچون سال های گذشته از ابتدای اردیبهشت آغاز شده بود.
مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران ادامه داد: اواخر شهریور زمان اتمام صید صنعتی برای کشتی های کلاس فردوس است.
وی یادآور شد: علاوه بر شناورهای کلاس فردوس که به مدت چهار و نیم ماه در آب های دریای عمان به صید انواع ماهیان می پردازند، به 11 فروند شناور طبس نیز به مدت یک ماه مجوز صید صنعتی در دریای عمان داده می شود.

آخوندی با اشاره به اینکه شناورهای طبس فقط مجوز صید در اردیبهشت را دارند، تاکید کرد: این کار در راستای حفظ ذخایر آبزیان دریای عمان صورت می گیرد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: صید صنعتی تابستانه با استفاده از روش ترال و توسط شناورهای کلاس فردوس و طبس انجام می شود و شناورهای صید صنعتی تابستانه با رعایت فاصله 8 مایلی از ساحل دریای عمان مجوز صید دارند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صید شناورهای صید صنعتی به صید ماهیان غیرخوراکی اختصاص دارد ، اظهار داشت: اسکویید، ریبون و مرکب از مهم ترین گونه های غیرخوراکی محسوب می شوند که با شناورهای صید صنعتی در آبهای دریای عمان صید می شوند.
به گفته مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران تمام ماهیان غیرخوراکی صید شده توسط شناورهای صید صنعتی به بازارهای هدف خارجی صادر می شوند.
آخوندی خاطرنشان کرد : تمام ماهیان خوارکی صید شده با شناورهای صید صنعتی کلاس فردوس روانه بازار داخلی می شوند و ماهیان غیرخرواکی نیز صادر خواهند شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه تاکید کرد: عمل آوری و بسته بندی ماهی های صید شده، روی کشتی ها انجام می شود تا بلافاصله پس از برگشت کشتی از صید، محصولات صید شده صادر
و فروخته شود.
آخوندی اذعان داشت : با توجه به قابلیت و ظرفیت بالای شناورهای صید صنعتی کلاس فردوس این شناورها در هر نوبت صید ، میزان قابل توجهی ماهی صید می کنند که از صرفه اقتصادی مناسبی برای آنها برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد : هم اکنون شناورهای صید صنعتی کلاس فردوس در بنادر جنوبی کشور پهلو گرفته اند تا از اوسط آبان اقدام به صید زمستانه کنند.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اظهار داشت: در این مدت شناورها از نظر فنی تعمیر می شوند و آمادگی برای صید زمستانه را پیدا خواهند کرد.
آخوندی در مصاحبه با شبکه اطلاع رسانی مانا افزود: به منظور حفظ ذخایر آبزیان دریای عمان، زمان مجوز صید صنعتی به چهار و نیم ماه در سال کاهش یافته است.
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران اذعان داشت: به منظور جبران این موضوع، سازمان شیلات ایران برای نیمه دوم سال مجوز صید فانوس ماهیان را برای شناورها تعیین کرد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران ادامه داد: از زمانی که مجوز صید زمستانه از سوی شیلات برای این شناورهای صادر شد، خسارت های وارده به صید صنعتی ناشی از کاهش صید به دلیل محدودیت مکانی در شش ماهه اول سال جبران شده است

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید