پهلوگیری شناورهای حامل ماهیان داخل قفس در بنادر مازندران

دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۴۶ بازدید
پهلوگیری شناورهای حامل ماهیان داخل قفس در بنادر مازندران

مجوز این کار با همکاری محیط‌زیست صادر می‌شود و برای صدور مجوز پرورش ماهی در قفس در دریا هیچ‌گونه مشکلی نداریم

سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از گسترش برنامه‌های شیلات برای پرورش ماهی در قفس، گفت: مجوز این کار با همکاری محیط‌زیست صادر می‌شود و برای صدور مجوز پرورش ماهی در قفس در دریا هیچ‌گونه مشکلی نداریم.

وی افزود: برای پهلوگیری شناورهایی هم که از داخل قفس درون دریا ماهی می‌آورند هیچ‌گونه ممانعتی نداریم و حتی تقاضای ایجاد اسکله برای پرورش ماهی در قفس دارند که ما هم در حال انجام زیرساخت‌های آن هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به اینکه گردشگری دریایی تا ۳۵ درصد بیکاری را کاهش می‌دهد، گفت: سازمان بنادر کشور به دنبال نوسازی شناورهای بنادر مازندران در جهت توسعه گردشگری دریایی است و در فریدونکنار قطعاً یک شناور جانمایی خواهد شد.

رضوانی با بیان اینکه کشتی‌های نفتی هم قبل از رسیدن به اسکله توسط پلیس کنترل دریایی از آنها بازدید می‌شود، افزود: در این بازدیدها حتی کشتی‌هایی هم متوقف می شوند و به بعضی‌ها هم تذکرات لازم داده می‌شود تا در سفرهای بعدی نواقصات را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه تاریخ دریانوردی ایران در کتاب مدارس گنجانده شد، گفت:سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال آن است تا دانش آموزان و دانشجویان با این صنعت آشنا شوند که مطالب موردنیاز حتی در کتاب‌های درسی نیز گنجانده شد تا با تاریخ دریانوردی به ویژه دریانوردی ایران آشنا شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران افزود: برنامه‌های مدون و علمی در قالب سند چشم‌انداز برای توسعه گردشگری آماده شد تا در آینده نزدیک در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد تا با آشنایی کامل درباره سواحل استان و مطابق با شرایط هر نقطه از سواحل مازندران نسبت به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اقدام کنند.

رضوانی درباره رفع موانع آزادسازی سواحل و تعیین حدود ساخت‌و‌سازها در سواحل مازندران، افزود: برای اجرای حدنگاری و حریم نگاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل‌ها تفاهم‌نامه انجام شد و به معاونت عمرانی استانداری هم ارسال شد و تلاش ما بر اجرای مطلوب قوانین در حوزه حدنگاری است

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید