پرورش میگو در گلستان فرا تر از حد انتظارات بوده است

دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
پرورش میگو در گلستان فرا تر از حد انتظارات بوده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت های آبزی پروی در استان گلستان، گفت: پرورش میگو در گلستان فرا تر از حد انتظارات بوده است و توقعات در وزارتخانه تا این حد نبود و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند

حسن صالحی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، عصر امروز(۲۶ شهریور) در دیدار با استاندار گلستان، پرورش میگو و ماهیان خاویاری را دو موضوع قابل گسترش در گلستان دانست و گفت: مجمتع پرورش میگوی گمیشان نقش ویژه ای در تولید، اشتغال و اقتصاد منطقه دارد و امیدواریم فضای 20 هزار هکتاری در آن منطقه جهت پرورش میگو محقق شود.

وی از رهاسازی سالانه 450 میلیون قطعه انواع بچه ماهی و میگو در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: استان گلستان با 3 مرکز تکثیر بچه ماهی جایگاه ویژه ای در سطح کشور دارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید آبزیان در سال گذشته، افزود: در سال گذشته یک میلیون و 90 هزار تن از انواع آبزیان در کشور تولید شده که با صادرات بخشی از آن 412 میلون دلار ارز وارد کشور شده است.

وی با بیان ظرفیت های بین المللی آبزی پروری کشور، خاطر نشان کرد: در بین 35 کشوری که در اقیانوس هند به صید ماهی می پردازند، جمهوری اسلامی بعد اندونزی رتبه دوم را دارد و البته ما در غرب اقیانوس هند دارای رتبه نخست صید هستیم.

صالحی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته با بنیاد مستضعفان مقرر شد 100 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با همکاری آنها در سطح کشور ایجاد شود که تا کنون 30 مرزعه اجرایی شده و گلستان نیز با توجه به استعدادهای ویژه در این زمینه می تواند سرمایه گذارانی را جذب و اینگونه مزارع را ایجاد کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت های آبزی پروی در استان گلستان، گفت: پرورش میگو در گلستان فرا تر از حد انتظارات بوده است و توقعات در وزارتخانه تا این حد نبود و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

صالحی یادآور شد: گلستان جز استان هایی است که می تواند در پرورش ماهی در قفس، پِن و ایجاد مراکز بازسازی ذخایر گام های خوبی بردارد و ما آمادگی همکاری همه جانبه با استان را داریم.

وی تصریح کرد: اگر استان برنامه هایی نظیر پرورش ماهیان در آب بندان ها، ایجاد رستوران های دریایی، توسعه مزارع خرد پرورش ماهیان خاویاری را ارائه نماید مورد حمایت جدی سازمان شیلات ایران قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، رئیس سازمان شیلات ایران برای برای بازدید و افتتاح چند پروژه شیلاتی و همچنین جشن برداشت میگو که در روز دوشنبه(27 شهریور) برگزار خواهد شد، ظهر امروز وارد فرودگاه بین المللی گرگان شد

منبع : شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید