کشتار بی رحمانه آبزیان در آبدانان

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

کشتار بی رحمانه آبزیان در آبدانان
چندین گروه به صورت قاچاقی و اکثراً شبانه به وسیله شوک الکتریکی و برق اقدام به کشتار حجم عظیمی از ماهی های رودخانه های آبدانان می کنند
این روزها عده ای چشم طمع به سد چم شالان و رودخانه های آبدانان دوخته اند. منطقه ای که زمانی زیستگاه ومامن انواع ماهی ها بود حالا با صید غیرمجاز و استفاده از روش های غیر معمول ماهیگیری با شوک الکترویکی و سم دارد برچیده می شود.
این اتفاق تلخ در حالی می افتد که اداره محیط زیست آبدانان به علت نداشتن نیروی کافی برای حفاظت از محیط زیست عملا قافیه را به صیادان غیرمجاز باخته است،صیادانی که با وارد کردن و استفاده از دستگاه های شوک الکتریکی به آسانی ماهی های بی جان روی آب را شکار که نه،جمع آوری می کنند.
وجود چند دستگاه قایق در رودخانه و سد چم شالان سوژه خبرنگار ما برای اطلاع از فلسفه وجودی این قایق ها شد که چرا در فصل صید ممنوع این وسیله ها در این منطقه فعال هستند.
یکی از بومیان منطقه چم شالان آبدانان در این باره به خبرنگار ما گفت: چندین گروه به صورت قاچاقی و اکثراً به صورت شبانه به وسیله شوک الکتریکی و برق اقدام به کشتار حجم عظیمی از ماهی های این رودخانه کرده و به وسیله وانت بار برای فروش به استانها و شهرستانهای همجوار منتقل می کنند.
صیادان غیرمجاز علاوه بر این که در زمان ممنوع صید می‌کنند به روش‌های بسیار بی‌رحمانه‌ای ماهی را از آب خارج می‌کنند که این روش به اکوسیستم رودخانه خسارت‌های کلی وارد می‌کند.
مسئول اداره حفاظت از محیط زیست آبدانان در این باره به خبرنگار ما گفت :فصل صید ماهی از 15 خرداد ماه آغاز و تنها کسانی می توانند به صید ماهی بپردازند که دارای مجوز باشند.
احمد ایمانی افزود:صید ماهی در فصل تخم گذاری ممنوع است .
وی گفت: متأسفانه افرادی بصورت شبانه و مخفیانه در رودخانه سیمره و منطقه چپ و راست اقدام به صید ماهی می کنند که در صورت دستگیری به شدت با آنها برخورد خواهد شد.
ایمانی گفت: کمین هایی برای دستگیری این افراد گذاشته شده است که متأسفانه هنوز موفقیت آمیز نبوده اند.
وی اظهار کرد: حضور قایق های صیادی نیز در منطقه چم شالان غیرقانونی و غیر مجاز است و این مسئله توسط اداره محیط زیست پیگیری خواهد شد
منبع : خبرگزاری دانا

دیدگاه خود را بیان کنید